Distanţa Iasi-Bucuresti este de 405 km şi este parcursă în 7 ore, aceeaşi distanţă în Polonia este parcursă în 3 ore.
Din decembrie 2014 pe căile ferate poloneze vor circula trenuri care vor putea atinge mai mult de 200 km/h, reţeaua urmând a fi extinsă spre toate marile oraşe, iar viteza urmând să crească spre 230 km/h, notează presa poloneză. Prima garnitură produsă de Alstom pentru Polonia a fost prezentată luni, iar după testări va ajunge în august în ţara central europeană.
„De 25 de ani viteză maximă pe care o prind trenurile poloneze este 160 km/h. Este timpul să ieşim din acest cerc vicios”, a spus la conferinţa de prezentare a primului tren Pendolino, ministrul adjunct al transporturilor din polonia, Andrzej Massel.
Trenurile pot prinde maxim 250 km/h, însă Massel a admis că infrastructura poloneză nu e pregătită pentru atât de mult, adăugând însă că iniţial vor putea prinde 200 km/h pe câteva linii, urmând ca viteza să crească spre 220 kmh, 230 km/h.
Comanda plasată de compania feroviară PKP include 20 de trenuri Pendolino care costă în total 665 milioane euro, jumătate din banii venind dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii. Suma include şi întreţinerea garniturilor timp de 17 ani.
Fiecare tren are şapte vagoane cu un total de 402 locuri.
Trenurile vor rula între Varşovia şi Gdanss, între Varşovia şi Cracovia şi între capitala şi oraşul Katowice. Cei 260 km dintre Varşovia şi Cracovia vor putea fi parcurşi în două ore şi 15 minute, iar cei 300 km dintre Varşovia şi Gdansk vor fi parcurşi în două ore şi 40 de minute.