Vicepremierul belgian Jan Jambon, care este şi ministrul Securităţii Naţionale, a efectuat în această vară o vizită în Israel tocmai pentru a se informa cu privire la sistemele de securitate de pe aeroportul Ben Gurion, transmite agenţia de presă Reuters, citată de Agerpres.
Ca să aibă acces în oricare dintre terminalurile de la Ben Gurion, maşinile trebuie să treacă de un filtru de securitate. Camere de supraveghere înregistrează plăcuţele de înmatriculare, iar militarii amplasaţi la punctul de control identifică persoanele al căror comportament pare suspect. Monitorizarea celor care trec de punctul de control continuă până ajung la terminal.
Ministrul belgian s-a declarat impresionat în special de faptul că multe dintre măsurile de securitate nu le provoacă nici cel mai mic disconfort pasagerilor.
În cursul acestei luni, corturile amplasate temporar lângă aeroportul din Bruxelles şi folosite pentru controlarea pasagerilor au fost demontate. Agenţi de poliţie special pregătiţi în psihologie comportamentală păzesc intrările şi urmăresc orice indiciu de comportament suspect în rândul pasagerilor.
„Nu căutăm un profil special în funcţie de vârstă, culoarea pielii sau gen, ci doar un anumit tip de comportament“, a mai spus Jambon în cadrul unei conferinţe de presă privind securitatea aeroporturilor din Europa.
Tehnologia de recunoaştere facială este un element important în cadrul noului sistem. Numărul camerelor de supraveghere din aeroport a sporit cu 25%, ajungând, astfel, la 1.250, cu tot cu cele care scanează plăcuţele de înmatriculare ale maşinilor ce intră în perimetrul aeroportului.
„Cu timpul, vom instala puncte de intrare pe drumurile de acces către aeroport şi vom permite accesul maşinilor doar după scanarea numerelor de înmatriculare“, a spus vicepremierul belgian. El a adăugat că măsurile ce vor intra în vigoare pe aeroportul din Bruxelles vor fi, ulterior, extinse la toate aeroporturile din Belgia.
Conducerea aeroportului ia în calcul şi alte măsuri, cum ar fi înlocuirea geamurilor de pe faţadă cu unele care să absoarbă mai eficient impactul în cazul producerii unei explozii sau controlarea prin sondaj a unora dintre bagajele care urmează să ajungă la cală, notează Reuters, potrivit Agerpres.