Televiziunea olandeză nu a publicat dosarul, care ar fi conţinut informaţii despre 54 de anchete ale poliţiei, inclusiv nume şi numere de telefon ale suspecţilor.
Van Gemert a spus că documentele nu par să fi fost văzute de altcineva în afară de reporteri, dar nu poate garanta acest lucru.
“Scurgere masivă de informaţii. Vom cere ca @EU_Comission şi directorul @Europol să vină să informeze @Europarl_EN”, a scris pe Twitter europarlamentara olandeză Sophie in’t Veld.
Europol, care contribuie la cooperarea dintre poliţiile din statele membre ale Uniunii Europene, nu a putut fi contactată pentru a comenta acest caz.
Conform sursei citate, scurgerea de informaţii a fost cauzată de un fost angajat care a luat acasă dosarele, încălcând normele Europol, şi care a pus datele respective pe un hard-drive conectat la internet fără a-şi da seama că în acest fel conţinutul devenea accesibil pentru oricine.
Informaţiile astfel difuzate online se referă la 54 de diferite anchete ale poliţiei şi includ numele şi numerele de telefon ale suspecţilor.
Pe de altă parte, o operaţiune comună a Europol, Interpol şi autorităţilor specializate din SUA a dus la închiderea a 4.500 de site-uri care comercializau în întreaga lume produse contrafăcute, a anunţat organizaţia de poliţie europeană (Europol), citată marţi de DPA.
Operaţiunea a vizat site-uri din 27 de ţări, printre care şi România.
Anchetatorii şi-au concentrat eforturile pe site-urile care vindeau bunuri de lux, articole de sport, electronice, medicamente şi produse cosmetice.
”Operaţiunea din acest an, IOS VII, a înregistrat un număr semnificativ de site-uri comparativ cu anul trecut. Acest rezultat excelent arată cât de eficientă este cooperarea între autorităţile de aplicare a legii şi partenerii din sectorul privat, în interesul final al consumatorilor”, se arată într-un comunicat al Europol.
Combaterea comerţului online cu bunuri contrafăcute reprezintă o provocare dificilă pentru autorităţile de resort. Pentru consolidarea combaterii contrafacerii şi pirateriei online, Europol şi Biroul pentru proprietate intelectuală al UE (EUIPO) au lansat în iulie acest an Coaliţia pentru combaterea coordonată a infracţiunilor privind proprietatea intelectuală.
Pentru a spori gradul de conştientizare a ameninţării reprezentate de comercializarea online de bunuri contrafăcute, Europol a lansat luni campania ‘Don’t F***(ake) Up’, ce are ca scop informarea populaţiei în legătură cu riscurile achiziţionării online a unor produse falsificate.
De asemenea, campania îşi propune să ofere informaţii utile referitoare la identificarea site-urilor de acest tip şi la alte mijloace folosite de falsificatori, precum conturi false pe reţelele de socializare online şi reclame false.
Ţările în care erau înregistrate site-urile vizate de operaţiunea comună Europol-Interpol-SUA sunt Albania, Austria, Belgia, Bosnia, Canada, Columbia, Croaţia, Danemarca, Franţa, Grecia, Hong Kong, Islanda, Italia, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Marea Britanie, Olanda, Peru, Portugalia, Republica Moldova, România, Serbia, Spania, SUA, Suedia şi Ungaria.