750.000 de specialisti ITC lipsesc firmelor din Europa. Google a intrat intr-o coalitie pentru a ajuta Uniunea Europeana in dezvoltarea competentelor digitale ale populatiei

0
80
de CZ 2 decembrie 2016

Firmele din Europa si in special afacerile mici si mijlocii (IMM) se confrunta cu un deficit de forta de munca specializat in tehnologia informatiilor si comunicatii (IT&C) care va ajunge la 750.000 de oameni pana in anul 2020, a atras atentia Comisia Europeana. Executivul comunitar si statele membre UE au anuntat lansarea Coalitiei pentru competente si locuri de munca in sectorul digital, din care fac parte o serie de organizatii, printre care si compania globala Google, care isi propune sa creasca nivelul de competente IT&C in Uniunea Europeana.

Competentee digitale presupun ca populatia UE sa aiba o serie de aptitudini, de la gasirea de informatii si transmiterea de mesaje online, la crearea de continut digital, precum scrierea unor coduri de aplicatii internet.

In Europa, in toate sectoarele, raman locuri de munca vacante din cauza penuriei de persoane care detin competente digitale, estimandu-se ca in 2020 pana la 750 000 de locuri de munca din sectorul tehnologiilor informatiilor si comunicatiilor (TIC) nu vor fi ocupate din acest motiv„, a atras atentia, joi, Comisia Europeana, intr-un comunicat remis StartupCafe.ro.

De asemenea,  peste o treime din forta de munca si, la nivel mai general, circa 45% din cetatenii europeni nu detin decat competente digitale de baza, mai spune CE.

In context, Comisia Europeana, impreuna cu statele membre, cu companii, cu parteneri sociali, cu ONG-uri si cu furnizori de servicii educationale, a lansat, joi, Coalitia pentru competente si locuri de munca in sectorul digital, „pentru a contribui la satisfacerea cererii mari de competente digitale in Europa, competente care sunt esentiale azi pe piata muncii si in societate”.

In cadrul Coalitiei, serie de parteneri – dintre care peste 30 de organizatii si grupuri precum Alianta europeana a intreprinderilor mici si medii digitale, Institutul pentru Cercetare Economica si Sociala (ESRI) sau Google –  se angajeaza sa reduca in continuare deficitul de competente digitale ca parte a Coalitiei pentru competente si locuri de munca in sectorul digital.

Membrii coalitiei se angajeaza sa „rezolve problema deficitului de competente digitale existent la toate nivelurile, de la competentele extrem de specializate din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor la competentele de care au nevoie toti cetatenii europeni pentru a trai, a lucra si a participa la economia si societatea digitala”, a mentionat sursa citata.

„Aceasta masura este cruciala atat pentru ca industria europeana sa ramana competitiva in contextul progreselor rapide facute de competitorii sai, cat si pentru ca societatea europeana sa ramana incluziva in era digitala”.

Coalitia pentru competente si locuri de munca in sectorul digital face parte dintr-o serie de 10 initiative-cheie propuse de Comisia Europeana in cadrul Noii agende pentru competente in Europa, prezentata in iunie anul acesta.

Executivul european estimeaza ca, pana in 2020, prin intermediul acestor initiative combinate:

  • vor fi sprijinite imbunatatirea competentelor si reconversia fortei de munca, luandu-se in special masuri concrete de sprijinire a IMM-urilor care se confrunta cu provocari specifice in ceea ce priveste atragerea si retinerea talentelor din domeniul digital, precum si reconversia fortei lor de munca;

  • 1 milion de tineri care sunt someri vor urma cursuri de formare pentru ocuparea de locuri de munca vacante in sectorul digital, prin participarea la stagii, la ucenicii si la programe de formare de durata scurta;

  • vor fi modernizate invatamantul si formarea, pentru a le oferi tuturor cursantilor si cadrelor didactice ocazia de a folosi instrumente si materiale digitale in activitatile lor de predare si de invatare, precum si ocazia de a-si imbunatati competentele digitale;

  • fondurile disponibile vor fi reorientate si utilizate pentru a sprijini competentele digitale si pentru a desfasura campanii de sensibilizare pe tema importantei acestora pentru angajabilitate, pentru competitivitate si pentru participarea la societate.

Sursa

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments