„Astazi, principalele ipoteze (n.r. ale prabusirii aparatului) nu includ terorismul, deci presupunem ca probleme tehnice sau o eroare de pilotaj ar putea sa fi fost cauza. Dar, subliniez, ca doar o ancheta, impreuna cu un comitet tehnic special din Ministerul Apararii ne va spune cauza sigura”, a declarat oficialul rus.
Pilotul aparatului era un om excelent, cu experienta, avea peste 3 000 de ore de zbor, a mai spus sursa citata.
ora 09.20 – Aparatul trebuia initial sa realimenteze in orasul Mozdok din Osetia de Nord, dar din cauza vremii nefavorabile avionul a fost redirectionat catre aeroportul Adler, „de aceea, nimeni nu stia dinainte ca avionul va alimenta la aeroportul din Soci „, a declarat o sursa de securitate pentru agentia TASS.
Dupa sosirea in Adler, „doar doi politisti de frontiera si un ofiter vamal au venit la bord, si doar un singur membru al echipajului a parasit pentru scurt timp avionul pentru a controla realimentarea”, a adaugat sursa.
Trupurile a 10 pasageri si inca 86 de fragmente umane au plecat cu un avion special spre Moscova unde vor fi identificate cu ajutorul testelor ADN, a mai anuntat ministul rus.
ora 08.00 – Aparatul TU-154 prabusit duminica peste Marea Neagra in apropierea Soci, era in stare tehnica buna, inainte de decolare a declarat Serghei Bainetov, seful serviciului pentru siguranta zborului din cadrul Fortelor aeriene ruse, citat de agentia Tass.
„Avionul era in stare tehnica buna. Cele mai recente lucrari de intretinere au fost efectuate in septembrie 2016”, a declarat el, adaugand ca pilotul comandant Roman Volkov a mai zburat pe aceasta ruta cel putin o data.
Avionul a disparut de pe radar duminica, la doua minute dupa decolarea de pe aeroportul Adler din Soci la ora locala 05:25 (02:25 GMT) cu destinatia Latakia din Siria, a declarat ministerul Apararii. Zborul venea de la Moscova si aterizase la Soci pentru realimentare.
Transporta 92 de persoane, inclusiv membri ai faimosului ansamblu Alexandrov, care mergea sa cante de sarbatori pentru trupele rusesti din Siria.