„Este clar că a existat o funcţionare tehnică anormală. Experţii vor trebui să clarifice motivele şi în acest scop a fost creată o comisiei specială“, a declarat Sokolov într-o conferinţă de presă.
Potrivit lui, primele concluzii cu privire la cauzele catastrofei vor fi putea fi făcute publice în ianuarie. În aşteptarea acestora, exploatarea tuturor avioanelor model Tu-154 a fost suspendată.
Totodată, directorul Serviciului pentru securitate aeriană din cadrul aviaţiei militare ruse, Serghei Baineţov, a afirmat că „nu a existat nicio explozie“ la bord, însă nu a exclus complet ipoteza unui act terorist.
„Un act terorist nu este neapărat o explozie, nu excludem“ această ipoteză, a adăugat el, subliniind că un atentat putea rezulta şi dintr-o „acţiune mecanică“.
Autorităţile au mai anunţat că echipele de salvare au încheiat „etapa principală“ a căutărilor, ridicând din Marea Neagră „tot ceea ce este legat de prăbuşirea avionului“. Au mai rămas de recuperat doar mici părţi ale aparatului şi fragmente de corpuri.
„Zona prăbuşirii a fost inspectată total. 19 corpuri, 230 de fragmente de corpuri, 13 bucăţi de avion mari şi aproape 2.000 de fragmente mici au fost ridicate până în prezent la suprafaţă“, a precizat Sokolov.
„Avionul s-a descompus aproape în întregime în timpul impactului cu suprafaţa apei şi apoi pe fundul Mării Negre, ceea ce a complicat operaţiunile de căutare“, a precizat el.
Cele două cutii negre ale avionului au fost recuperate marţi şi miercuri, descoperire fundamentală pentru stabilirea exactă a cauzelor tragediei soldate cu 92 de morţi, între care peste 60 de membri ai celebrului Cor al Armatei Roşii.
Avionul a dispărut de pe ecranele radarelor duminică la ora 02.27 GMT, după două minute de la decolarea de pe aeroportul din Soci (sud), în timp ce se îndrepta spre baza aeriană Hmeimim, situată în apropiere de Latakia (nord-vestul Siriei).