Lexus IS 300h, bestseller-ul niponilor

0
146

 

 

Automobilele hibrid pot avea un design atrăgător şi pot fi şi puternice, iar acest lucru o demonstrează cel mai bine Lexus IS 300h, cel mai popular model al niponilor în ţara noastră, transmite Capital.

Lansat în 1989, Lexus este, în prezent, singurul producător de automobile din clasa premium ce oferă o gamă extinsă de modele cu propulsie integral hibridă precum CT 200h, IS 300h, RX 450h, GS 450h şi LS 600h. IS 300h este unul dintre cele mai avansate modele hibride de pe piaţă şi cel mai popular din ţara noastră. La sfârşitul anului trecut, în România, erau înmatriculate 1.754 vehicule Lexus, iar cel mai popular model este de departe RX400h, cu 294 unităţi. Dacă anul trecut erau înmatriculate numai şase modele Lexus IS 300h, în primele cinci luni ale acestui an au mai fost înmatriculate alte 15 modele, acesta fiind cel mai comercializat model Lexus, pe locul doi aflându-se modelul RX 450h, cu 11 modele.

 

Lexus IS 300h are un design atrăgător şi nu trece neobservat pe stradă. Faţă de generaţia anterioară, Lexus IS 300h include faruri noi, lumini de zi cu formă de vârf de săgeată şi un nou design al capotei, care nu are menirea doar de a face maşina să arate bine ci, în acelaşi timp, oferă protecţie la impact pietonilor. La interior, hibridul nipon impresionează prin tehnologie şi confort. De îndată ce te urci la volan şi apeşi butonul pentru a porni motorul, scaunul, volanul şi oglinzile se aranjează după modul în care au fost setate. Maşina poate memora trei setări, pentru trei şoferi diferiţi. După ce porneşti motorul, te uiţi după frâna de mână, dar nu o vei găsi, nici sub forma unei manete lângă schimbătorul de viteze,  nici sub forma unui buton, deoarece aceasta se află lângă pedala de frână şi este acţionată cu piciorul. Automobilul este disponibil în patru variante de echipare: Business, Executive, Luxury şi F-Sport. Această din urmă echipare s-a regăsit şi pe modelul testat de noi. Versiunea F-Sport include scaune sport, inspirate din cele de curse, volan sport din piele, încălzit, pedalier din aluminiu cu design sport, un ecran de 4,2 inchi pe care se poate naviga cu ajutorul unui „mouse“ aflat în dreapta schimbătorului, sistem de navigaţie, acces fără cheie şi sistem audio Mark Levinson, care include 15 difuzoare cu o putere de 835 waţi. De asemenea, japonezii oferă o conexiune Wi-Fi la internet cu trafic de date de 2 GB pe lună, timp de un an. Maşina oferă spaţii de depozitare şi suport de pahare, atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru cei din spate, însă surprinzător sau nu, în maşină nu există scrumieră. IS 300h are acumulatorul instalat sub panoul din po­deaua portbagajului, oferind astfel o capacitate a portbagajului de 450 litri, similară cu cea a modelelor cu motor pe benzină.

 

Puternic şi elegant

Sistemul integral hibrid de propulsie al noului Lexus IS 300h combină un motor electric de 143 CP, cu un motor pe benzină de 2,5 litri. Puterea totală este de 223 CP. Există cinci moduri de conducere selectabile – Eco, Normal, Sport S, Sport S+ şi EV. În modul Eco, maşina accelerează lent şi pare greoaie, acesta fiind modul ideal de a rula în oraş, pentru a economisi carburant. Odată ce ai ieşit din localitate şi treci în modul Sport, maşina se transformă. Astfel, afişajul de bord clasic lasă locul unuia mai luminos, acceleraţia este vizibil mai sensibilă, suspensia se întăreşte, iar sunetul scos de motor seamănă cu răgetul unui leu. Acum, Lexus demonstrează de ce concurează cu nemţii de la BMW, Audi şi Mercedes. Versiunea F-Sport include suspensia adaptiv variabilă, care controlează în mod inteligent forţa de amortizare la toate cele patru roţi. Acest sistem creşte  stabilitatea la manevrare,  în special la abordarea cu viteză a virajelor. Direcţia este asistată electric. În ceea ce priveşte consumul mediu, acesta este estimat de japonezi la 4,7 litri. Noi am înregistrat 7,8 litri în oraş, iar în afară 6,5 litri/100 km. Lexus IS 300h accelerează de la 0 la 100 km în 8,3 secunde şi atinge o viteză maximă de 200 km/h. Cel mai ieftin Lexus IS costă 40.550 euro, iar versiunea testată de Capital  ajunge la 57.350 euro.

 

 

 

 

(Sursa: capital.ro)

 

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments