Fast food-ul, o afacere profitabilă

0
131

Profitul McDonald’s Romania SRL a crescut de peste 3 ori comparativ cu anul 2012, ajungând la 12,86 milioane lei. Deşi afacerile KFC (US FOOD NETWORK SA) sunt la jumătate, profitul net se apropie de al concurenţei, cifrându-se la 12,66 milioane lei în 2013. Românii au lăsat în casieriile celor două companii 628 milioane lei, echivalentul a peste 1,72 milioane lei pe zi.

Apetenţa românilor pentru produsele fast-food a crescut substanţial în 2013, comparativ cu 2012, dacă luăm în calcul rezultatele financiare ale principalilor doi jucători din piaţa românească de profil.

Conform rezultatelor financiare aferente anului 2013, McDonald’s Romania SRL a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 414.972.193 lei şi un profit net de 12.862.647 lei. La finalul anului 2012, compania contabiliza afaceri de 399.908.877 lei şi un profit net de 4.150.455 lei.

Firma McDonald’s Romania SRL a fost înfiinţată în anul 1994, capitalul social al acesteia fiind deţinut de americanii de la McDonald’s System of Romania INC, iar în calitate de administratori figurează românul Daniel Boaje, englezul Malcolm Wayne Hicks şi rusul Khamzat Khasbulatov.

Afaceri şi profit în creştere şi la KFC

Principalul concurent al McDonald’s, lanţul de restaurante KFC, are toate motivele să se declare satisfăcut după un nou an pe creştere din punct de vedere financiar. Compania US FOOD NETWORK SA a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 213.216.196 lei şi un profit net de 12.664.361 lei, după ce în 2012 înregistrase o cifră de afaceri de 187.199.689 lei şi profit net de 9.993.803 lei.

Interesant este că această firmă a raportat în fiecare an creşteri ale cifrei de afaceri şi ale numărului de angajaţi, ceea ce înseamnă că lanţul de restaurante KFC se dezvoltă pe an ce trece.

Capitalul social al firmei este deţinut de trei societăţi înregistrate în Cipru (Tatika Investments LTD, Bladon Enterprises LTD şi Lunic Franchising and Consulting LTD), precum şi de compania românească M.B.L. Computers SRL. Ca administratori figurează cinci români. www.antitepari.ro

 

Adunate, vânzările celor două firme cumulează 628.188.389 lei, ceea ce înseamnă că în fiecare zi din 2013 românii au consumat produse fast-food în valoare de 1.721.064 lei.

Sursa: evenimentul

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments