Când multinaționalele aruncă cu bani – Chirie șoc în Iași: 453 de euro/mp

0
295

O companie multinațională care are ca obiect de activitate producerea și distribuția cafelei a ajuns să ofere un preț astronomic pentru închirierea unor spații în Iași. Producătorul celebrei cafele nemțești Dallmayr a rupt gura târgului oferind nici mai mult nici mai puțin decât 453 de euro pe metrul pătrat pentru instalarea unor automate de cafea în cea mai veche instituție de învățământ superior, Universitatea Al. I. Cuza. După o licitație publică cu strigare, care s-a desfășurat miercuri 8 februarie, reprezentanții companiei Dallmayr au câștigat contractul de închiriere pentru suma de aproximativ 10.000 de euro lunar pentru montarea unui număr de 21 de automate de cafea în căminele Universității și în spațiile didactice. Prețul de pornire a licitației pentru închirierea a 21mp a pornit de la suma de 126 de euro/mp/lună, iar contractul a fost adjudecat după mai bine de o oră de licitație deschisă la un preț de patru ori mai mare. Compania Dallmayr are 15 zile la dispoziție să constituie garanția de bună execuție a contractului în cuantum de 30.000 de euro și să semneze contractul, după care va putea monta automatele în cele 21 de locații licitate. Bătălia pentru acest contract s-a dat între patru firme: Dallmayr România, XS Café – în calitate de distribuitor al brandului Nescafe, Express Caffe Iași și Eur Comtur București.

Multinaționalele fac rocada

În ultimii doi ani de zile, la Universitatea Cuza, serviciul de vending pentru băuturi calde a fost asigurat de Nescafe. Vechiul contract de închiriere fusese adjudecat în urmă cu doi ani de către XS Café, tot în urma unei licitații publice, la un preț de 126 euro/mp/lună. ”Dallmayr a acordat o atenție deosebită acestei licitații. Așa cum vedeți am ales să licităm direct și nu prin intermediul unui distribuitor local. Prețul ofertat astăzi nu reflectă în mod strict potențialul de vânzare al celor 21 de locații. Nu urmărim să facem profit din acest contract, nu îl privim ca pe un centru de profit. Ideea este de a fi prezenți ca și brand în puncte cheie din România, promovarea care ne-o aduce un astfel de contract fiind mai importantă decât vânzarea propriu-zisă.” au declarant reprezentanții Dallmayr

Nicu SAMSON

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments