Raiffeisen Iași fură la bancomat. Banca a fost amendată

0
389
  • Sucursala ieșeană a Raiffeisen a fost amendată deoarece nu i-a plăit unui ieșean banii pe care ATM-ul a refuzat să-i elibereze

Din categoria unităților bancare, sucursala ieșeană a Raiffaisen este una dintre cele mai sancționate entități de către comisarii de la Protecția Consumatorilor. Numai în cursul anului 2016, Raiffaisen Iași a fost amendată de 5 ori de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Est. Astfel, una dintre sancțiunile aplicate băncii anul trecut a fost dată ca urmare a plângerii depuse de un ieșean care dorea să scoată o sumă de bani de la unul dintre ATM-urile băncii. Ieșeanul nu a reușit să scoată banii și s-a adresat funcționarilor de la ghișeele băncii pentru a-i elibera suma de bani.

Trebuie precizat că ieșeanul avea bani în cont și parcursese procedurile bancare care prevedeau că suma putea fi restrasă și de la un ATM. Cu toate acestea, banca i-a dat banii ieșeanului cu mare întârziere, motiv pentru care acesta a sesizat Protecția Consumatorului. Pentru că a întârziat nepermis de mult să elibereze banii revendicați de client, Raiffaisen a fost amendată cu 4.000 lei.

Nu respectă contractele

Însă cele mai mari sancțiuni primite de această bancă au fost aplicate deoarece sucursala ieșeană a Raiffeisen nu respectă contractele semnate cu clienții. Astfel, pentru că a apelat la unele practici comerciale incorecte în afara prevederilor contractuale care au adus unele prejudicii clienților Raiffeisen Iași a primit două amenzi de 10.000 lei fiecare. Asta deoarece instituția a primit reclamații de la doi ieșeni care au sesizat faptul că banca nu respectă contractul.

De asemenea, s-au primit reclamații împotriva sucursalei bancare și cu privire la comisioanele și dobânzile aplicate clienților. Acestea se referă atât la sumele tranzacționate de clienți cât și la creditele contractate. Un client al băncii au depus la Protecția Consumatorilor o sesizare în care arăta faptul că nu a fost informat corect de bancă în legătură cu dobânzile și comisioanele aferente unui credit. Comisarii OPC au constatat că sesizarea ieșeanului este întemeiată și au amendat banca cu 2.000 de lei.

De asemenea, banca a mai fost amendată cu 1.000 lei pentru că nu a pus la dispoziția comisarilor registrul unic de control. Societățile comerciale sunt obligate să dețină un astfel de registru. În acest document sunt trecute toate controalele efectuate de instituțiile statului. Mai trebuie precizat că registrul se completează de către comisarii sau inspectorii care vin în control.

03„Față de prestatorii de servicii cât și față de instituțiile financiar bancare și nebancare, Comisariatull Regional pentru Protecția Consumatorului prin prin comisariatele județene manifestă o atitudine deschisă, dar fermă, netolerând abaterile constatate și în același timp o atitudine de conlucrare în vederea găsirii celor mai adecvate soluții în rezolvarea problemelor consumatorilor”, a declarat Alexandru Hordilă, comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor.

Reprezentanții Raiffeisen au refuzat să comenteze sancțiunile primite. De precizat că banca a contestat în justiție o parte din sancțiunile primite.

 

 

 

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments