Nemţii de la Aldi, un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri de 50 mld. euro anual, fac primii paşi în comerţul alimentar local.
Discounterul german a început deja procesul de recrutare a echipei locale de management, acesta fiind un prim pas care marchează intenţia retailerului de a intra pe piaţa din România, afirmă mai multe surse din piaţă.
Retailerul a venit cu oferte peste piaţă, astfel că un manager de expansiune poate câştiga peste 5.000 de euro, spun jucătorii din piaţă şi specialiştii. Salariile diferă însă între un român şi un expat. În cazul primului s-ar plăti salarii raportate la ceilalţi jucători din România, pe când în cazul unui expat s-ar lua în calcul ţara lui de provenienţă şi venitul anterior.
Totuşi, intrarea oficială ar putea avea loc peste 3-5 ani sau chiar mai târziu, afirmă aceleaşi surse din retail şi din piaţa de recrutare. Prin comparaţie, dis-counterul Lidl a venit în 2002 şi după ce a făcut recrutările, a început să cumpere terenuri. Oficial însă, nemţii au intrat în 2011, când au deschis primele magazine de la zero şi au preluat şi reţeaua Plus Discount.
Tatonările Aldi pentru piaţa locală vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului trecut, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008. Cele două reţele de magazine de discount – Lidl şi Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre 2 mld. euro anul trecut. În cazul Aldi, în piaţă există două variante vehiculate. Prima ia în calcul o expansiune după modelul Lidl, respectiv o achiziţie şi apoi expansiune de tip greenfield. A doua este cea în care nemţii merg doar cu magazine de la zero, aşa cum au făcut şi pe majoritatea pieţelor pe care sunt.
Comerţul alimentar local este o piaţă dominată de zece reţele cu acţionariat străin, acestea controlând circa 60% din piaţa de 20 mld. euro. Grupul german Aldi a fost fondat în 1946 de doi fraţi, Karl şi Theo Albrecht.