Mercedes făcut praf pe un drum județean. Regii asfaltului, obligații la despăgubiri

0
537
  • Proprietarul unui autoturism marca Mercedes a obținut despăgubiri în justiție de la firma Eky Sam, deoarece și-a avariat mașina pe un drum pe care firma lui Echimov efectua lucrări de modernizare @ Autoturismul s-a răturnat după ce a intrat într-o groapă

Doi cetățeni din Republica Moldova acuză cunoscuta firmă de construcții Eky Sam că se face vinovată de faptul că și-au stricat mașina în timp ce mergeau pe un drum care se afla în modernizare, iar lucrările erau efectuate de societatea patronată de Ioan Echimov. Plângerea a fost formulată de Viorel Jumiga care se deplasa către Botoșani cu mașina prietenului său, un vehicul marca Mercedes. Jumiga susține că se deplasa cu viteza regulamentară spre direcția Botoșani prin localitatea Plugari când a intrat într-o groapă care nu era semnalizată și s-a răsturnat.

Evenimentul s-a petrecut pe data de 30.03.2014, adică în perioada în care drumul județean 282B Iași-Botoșani era în curs de modernizare, licitația pentru realizarea lucrărilor fiind adjudecată de firma Eky Sam SRL în asociere cu societățile Transporturi Auto SA și Enviro Construct SRL. De precizat că firma Eky Sam era lider al asocierii fiind titular al contractului de

„Porțiunea de drum respectivă nu era semnalizată deloc, astfel că reclamantul a fost luat prin surprindere de schimbarea neașteptată a stării drumului, deoarece după terminarea asfaltului, drumul  era desfundat, prin de moloz, gropi și prundiș”, se arată în hotărârea judecătorească prin care magistrații ieșeni au dispus ca proprietarul autovehicului să primească despăgubiri pentru faptul că și-a avariat mașina.

Cei doi au chemat în judecată în primul rând compania Eky Sam în calitate de lider al asocierii, dar și Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi și comuna Plugari în calitate de unitate administrativ teritorială pe raza căreia s-a petrecut accidentul rutier. Magistrații ieșeni au decis însă că Primăria Plugari și Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi nu trebuie să aibă nici o calitate în dosarul respectiv deoarece nu poartă nici o răspundere pentru cele întâmplate. Asta deoarece proprietar al drumului este Consiliul Județean, care dăduse artera rutieră în administrare temporară către firma Eky Sam, pentru perioada în care s-au desfășurat lucrările de modernizare.

De alfel, Primăria Plugari a depus la dosar o serie de fotografii în care a arătat faptul că în zona respectivă drumul era semnalizat cu indicatoare care avertizau faptul că drumul se afla în lucru. Argumente similare au fost prezentate și de către Consiliul Județean Iași care a arătat de asemenea că predase drumul către firmele de construcții care efectuau lucrările de modernizare.

De asemenea, cele trei firme de construcții au prezentat în instanță o serie de fotografii care arătau că la datele de 13.01.2014 și 27.02.2014 erau montate indicatoare rutiere ce semnalizau că drumul respectiv este în lucru și este îngustat în acest scop. De asemenea, SC Eky Sam SRL, SC Transporturi Auto SA și SC Enviro Construct SRL au solicitat respingerea pretențiilor formulate de cei doi cetățeni pe motiv că nu au depus la dosar decât o autorizație de reparație fiind necesară și prezentarea unui proces verbal de constatare a evenimentului rutier petrecut în data de 30 martie 2014.

Martorul: „Drumul nu era semnalizat. Mașina s-a răsturnat”

Pe de altă parte, cei doi cetățeni au solicitat audierea unui martor care a văzut cum s-a petrecut accidentul iar magistrații ieșeni de la Judecătoria Iași au ascultat mărturia acestuia.

„Martorul audiat în cauză a declarat că în ziua în care s-a produs evenimentul rutier a văzut când mașina reclamanților a ieșit din porțiunea cu asfalt a drumului și că atunci  când a frânat mașina s-a răsturnat, în momentul respectiv nefiind montate indicatoare rutiere, acestea fiind montate abia după ce s-a terminat de asfaltat drumul”, au mai arătat judecătorii ieșeni.

În plus, magistrații ieșeni au admis efectuarea unei expertize de specialitate. Expertul desemnat de judecători a constatat de asemenea că în momentul producerii accidentului drumul nu era semnalizat corespunzător de către societățile care efectuau lucrările de modernizare. Expertul a opinat că era necesară prezența în zonă a unui indicator de limitare a vitezei, având în vedere că porțiunea respectivă se afla în lucru. Tot expertul a stabilit și suma cu care trebuie să fie despăgubiți cei doi cetățeni care au deschis procesul.

Acesta a precizat că cei doi ar trebui să fie despăgubiți cu 3.000 de euro. În consecință, magistrații ieșeni au stabilit că cele trei firme de construcții, dar și Consiliul Județean Iași trebuie să le plătescă în solidar celor doi cetățeni, daune în valoare de 3.000 euro și 3.273 lei, cheltuieli de judecată. Reprezentanții Consiliului Județean au precizat că au formulat recurs la Tribunal, împotriva deciziei Judecătoriei. Consiliul Județean susține că nu ar trebui să fie obligat la plata în solidar a daunelor deoarece drumul fusese dat în administrarea firmelor de construcții care contractaseră lucrările de modernizare.

Contactat telefonic de jurnaliștii 7 Est, Ioan Echimov, managerul Eky Sam SRL, a spus că nu cunoaște detalii despre procesul respectiv deoarece a angajat un avocat care se ocupă de respectivul proces.

„Avem un avocat plătit, se ocupă dumnealui. Eu nu cunosc detalii”, a spus scurt Ioan Echimov.

Constantin MAZILU

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments