Tramvaiul de 350.000 euro, lansat azi la apă. Primele impresii: țeapă sau super-afacere? VIDEO UPDATE

0
335

Primul tramvai modern din Iași a fost scos astăzi la stradă pentru a efectua curse regulate. Inaugurarea vehiculului a avut loc la amiază, în fața Palatului Culturii, în prezența primarului Gheorghe Nichita și a prefectului Romeo Olteanu.

 

Vehiculul este un GT4 M, fabricat în 1962 şi a fost modernizat de REMAR Paşcani. Practic, fabrica din Pașcani a preluat unul dintre tramvaiele care circulau în Iași, l-a modernizat pe cheltuială proprie și l-a returnat RATP. „Omologarea a fost făcută undeva prin primăvară iar tramvaiul va circula pe toate liniile, pentru ca ieșenii să se bucure de el”, a explicat Maricel Ghercă, directorul RATP. Costurile modernizării sunt de circa 500.000 de euro, adică la jumătate față de costurile celui mai ieftin tramvai nou. Dar acest aeste prețul prototipului, produsul de serie urmând să coste 350.000 euro.

 

Tramvaiul a fost fabricat în Germania în 1962 şi a mai trecut printr-un proces de modernizare în 1995. Prototipul realizat de REMAR nu mai are însă aproape nimic în comun cu vechiul tramvai, pornind de la aspectul aerodinamic, şi terminând cu elementele de siguranţă în trafic. Potrivit datelor tehnice, tramvaiul atinge o viteză de 60 km/h,  şi are 18 metri lungime. Cântăreşte 20 de tone, are 29 de locuri pe scaune şi poate transporta în picioare 102 pasageri.

 

{flvremote}http://www.iasitvlife.ro/data/_stiri_video/2013/06_iunie/27/tramvai de lux_D.flv
{/flvremote}

 

Printre dotări, se numără uşile automate, sistem de supraveghere video, sistem audio, aer condiţionat şi Wi-Fi. Oglinzile retrovizoare au fost înlocuite cu camere video iar vatmanul primește informațiile pe un monitor. Tramvaiul are şi un tablou de diagnoză automată, cu transmisie la sol. Altfel spus, dacă apar probleme în funcţionarea normală a vehiculului, datele respective sunt transmise automat şi la dispeceratul RATP. Designul tramvaiului şi 70-80% din echipamente sunt româneşti, ceea ce duce la scăderea preţului final de modernizare.

 

{gallery}/galerie/iunie/articole/27/tramvai{/gallery}

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments