Dacia 1100, maşina „perfectă pentru idioţi” din care s-au scos, la solicitarea lui Ceauşescu, „luxurile inutile”

0
2041

La 3 august 1968 a fost finalizat primul autoturism românesc, Dacia 1100, iar în 20 august 1968 ieşea pe poartea uzinei de la Colibaşi (actualul Mioveni), la volanul ei fiind însuşi Nicolae Ceauşescu, preşedintelui Republicii Socialiste România, cel care a primit primul model.

Ca urmare a vizitei istorice în România, în 1966, a preşedintelui francez Charles de Gaulle, la Colibaşi, aflat la 15 kilometri de Piteşti, începea construcţia Uzinei de Autoturisme Dacia. Uzina a fost terminată într-un timp record de numai un an şi jumătate, astfel că la 11 mai 1968 a început construcţia  primei Dacii, sub licenţa Renault R8.
Fostul şef al spionajului extern, Ion Mihai Pacepa, afirma peste ani că atunci când a văzut prima versiune a Daciei 1100, Nicolae Ceauşescu a afirmat că este „prea luxoasă pentru idioţi”. Astfel, la solicitarea lui, s-a renunţat la „luxurile inutile”, precum radioul, oglinda retrovizoare din dreapta şi încalzirea pentru pasagerii din spate. Când a văzut noua versiune, Ceauşescu a exclamat: „Perfectă pentru idioţi”.
Dacia 1100 s-a produs până în 1971, iar preţul de vânzare era de circa 55.000 lei
În total, au fost produse 37.546 de autoturisme. A fost înlocuită de celebra Dacie 1300, un model sub licenţa R12, care se afla în producţie de serie din 1970. O Dacia 1300 costa la vremea respectivă circa 70 de mii de lei, cât un apartament cu două camere. Totodată, Dacia 1300 a fost prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris.
2 2 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments