Pârtia de schi din Masivul Rarău, investiţie realizată cu finanţare guvernamentală, a fost deschisă oficial, sâmbătă, în prezenţa ministrului Turismului, Bogdan Trif.
Trif a spus că această investie, în valoare de circa 15 milioane de euro, a primit 90% din bani de la Ministerul Turismului, dar şi că se va încerca alocarea de fonduri pentru amenajarea celui de-al doilea tronson, care ar face ca pârtia din Masivul Rarău să devină cea mai lungă din România.
Un al doilea tronson
La rândul său, primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc a spus că aceasta este cea mai performantă pârtie din Moldova şi că va face demersurile necesare pentru realizarea tronsonului al doilea.
”Astăzi dăm drumul cea mai performantă pârtie de schi din nordul Moldovei. Are 2.850 de metri, plecarea de la 1.220 de metri, sosirea la 765 de metri, diferenţă de nivel aproximativ 500 de metri. Dificultatea acestei pârtii este medie. Instalaţia de telegondole are 33 de telegondole, lac de acumulare de 10.000 de metri cub pentru nouă tunuri de zăpadă, iluminat nocturn (…) Vorbind de tronsonul doi, ministrul Trif m-a asigurat că o să facem tot ce este posibil procedural ca în două săptămâni să mă prezint la dumnealui cu documentaţia pentru tronsonul doi. Nu este uşor, dar şi eu şi dumnealui suntem optimişti pentru a rezolva şi tronsonul doi la pârtia din Masivul Rarău, pentru că această investiţie îşi va avea eficienţa maximă când vom ajunge la cota de 1.650 de metri”, a declarat edilul.
Terenuri private
De asemenea, Negură a menţionat că, împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, vor căuta soluţii pentru construcţia unei parcări supraterane în zonă. ”Toate terenurile din jur sunt private, dar căutăm o cale legală să facem o asemenea investiţie”, a spus Negură.
Lucrările la pârtia de schi din Cîmpulung Moldovenesc, ce au demarat în 2009, ar fi trebuit finalizate la sfârşitul anului 2012, dar au fost sistate din lipsa finanţării la 80% grad de execuţie, fiind reluate în septembrie 2016. Traseul pârtiei de schi se va desfăşura începând de la cota 1.564 metri, pe o distanţă de 4.200 de metri, până la cota 765 de metri, pe două tronsoane continue, separate doar de gradul de dificultate şi de staţiile de telegondolă.