Pacienţii, trataţi cu indiferenţă pe banii lor la centrele Arcadia

Numărul persoanele care au rămas dezamăgite de serviciile oferite de Centrul Medical Arcadia din Iași crește de la o zi la alta. Oamenii au ajuns să le scrie pe pagina de Facebook mesaje care nu le mai fac cinste. Aceasta a rămas singura variantă a pacienților pentru a se face auziți de către conducerea Centrului Medical Arcadia. Oamenii susțin că au început să fie tratați cu dispreț și indiferență de personalul centrului medical privat pe banii lor. Iar între timp Arcadia s-a transformat într-o“fabrică” de bani.

0
4199

Arcadia îmbolnăvește pacienții de nervi

Ani la rând Arcadia și-a surprins plăcut pacienții și a reușit să dea dovadă de servicii de calitate. O tactică bună de atras clienții. Însă în ultimii ani lucrurile au cam început să scârțâie. Cu cât serviciile și centrele medicale Arcadia s-au extins și calitatea serviciilor au scăzut, iar pacienții au început să se trezească în situații greu de imaginat că s-ar putea întâmpla așa ceva într-un spital privat cu pretenții.

Partea cea mai dureroasă a pacienților nu este doar costul serviciilor care li se recomandă, ci felul în care au ajuns să fie tratați într-un centru medical privat care impune standarde europene de sănătate. La Arcadia plătești și pentru a ți se citi analizele, iar medicii încasează sute de lei fără a-și atinge pacientul. Problema cea mai mare este că oamenii au ajuns să fie tratați cu indiferență pe banii lor, sute de lei date doar că îți faci programare.

 

Pacienții se plâng pe facebook

Din 2010 și până în prezent, reprezentanții Arcadia susțin că au avut peste 450.000 de pacienți care au beneficiat de servicii integrate. Astfel că rețeaua s-a extins, iar acum activitatea medicală se desfășoară în șase centre. Practic, în fiecare lună, la Arcadia sunt peste 12.000 de consultații medicale, peste 2.500 de explorări imagistice complexe, peste 400 de intervenții chirurgicale în 15 specialități, peste 60 de proceduri complexe de cardiologie intervențională. Iar între timp au apărut din ce în ce mai mulți oameni nemulțumiți de modul în care au fost tratați la Arcadia. Mai mult decât atât mulți dintre ei nu au fost luați nici în serios atunci când au dorit să le facă reclamații la recepție, astfel că s-au văzut nevoiți să își scrie problemele întâmpinate pe pagina de socializare a Centrului Medical Arcadia. Iată mesajele la care nu se aștepta nimeni.

 

„Este doar o afacere fără respect față de clienți.”

„Buna ziua. Arcadia a început cu dreptul, dar după un anumit timp a rămas doar renumele de Arcadia. Prima dată am văzut cum se comportă cu clienții, adică se vede ca s-au plictisit de muncă, personalul de pe Cicoarei cel puțin. În partea cealaltă, tot la Arcadia am făcut analize și mi s-au pus niște taxe care ziceau că e hârtia ce a șters gelul de la ecografie, apoi dacă vrei să citească rezultatele la analize mai dai 140 de lei și iar plătești. Dacă nu dai acești bănuți, o să vedeți cum se comportă cu voi. Ce m-a enervat foarte mult e anularea unei programări. Soția mai avea programare astăzi 18.05.2019 să facă o analiză, așa zisă morfologică, ce are o anumită perioadă. A fost sunată ieri și i s-a zis că trebuie anulată deoarece nu au medic. Eu unul nu cred că e un centru de încredere. Păcat…așa sunt ROMÂNII când vine vorba de încredere și punctualitate.”

 

„Am rămas foarte neplăcut surprinsă de serviciile celor de la imagistică medicală. Am efectuat un IRM al articulației temporo-mandibulare. Trebuia să fac explorarea și cu articulația deschisă, asta însemnând să-mi pună o fașă (bănuiesc sterilă) în gură dar spre surprinderea mea nu aveau și mi-au dat o seringă învelită într-un șervețel de hârtie. Asta nu a fost tot, când am mers la medic să vadă CD-ul acesta era invalid/gol. Încerc să obțin un duplicat dar nu reușesc nicidecum, trebuie să mă prezint cu CD-ul să se convingă că este gol. Sunt la 10  km distanță dar dumnealor nu pot să încalce procedura și să-mi elibereze un duplicat. Nu recomand și cu siguranță o să evit alte servicii la Arcadia!”

 

Şi comunicarea lasă de dorit

Alți pacienți se plâng pe rețeaua de socializare de comunicarea proastă a angajaților de la centrele medicale Arcadia.

„Din păcate, la capitolul comunicare constat că stați foarte prost. După ce am fost reprogramată la solicitarea Arcadia, aflu la recepție că, în ciuda faptului că am solicitat o consultație în baza biletului de trimitere cu decontare prin CAS, va trebui să plătesc, pentru că la sediul din Cicoarei nu se fac astfel de consultații pentru ORL. Aceasta experiență vine după ce luna trecută, tot pentru o programare la ORL, dar la sediul din Bucium, ați rămas fără curent dar nu ați binevoit să anunțați pacienții sau să sunați ulterior pentru o eventuală reprogramare a acestora, așa cum ar fi fost normal pentru a arăta că va pasă de pacienți și nu doar de banii lor. Ar fi frumos să vă reconsiderați atitudinea față de cei care apelează la serviciile dumneavoastră și vă solicită investigații în baza unui bilet de trimitere cu decontare prin CAS, pentru că e vorba tot de bani plătiți de pacienți, doar că nu în mod direct. Și în loc de scuze ar fi bine să oferiți soluții. Din păcate se vede din ce în ce mai clar ca Arcadia este doar o afacere.”

 

„Am avut o experiență extrem de neplăcută zilele trecute! Am venit de la ora 7 să îmi fac niște analize la sediul de pe Cicoarei și tipa blondă, tunsă scurt și cu ochelari de la recepție a deschis abia la 7:20! I-am atras atenția și m-a întrebat cine mi-a spus că programul e de la 7 că uite și pe ușă glisantă scrie ora 8:00. I-am explicat politicos că am aflat de program de la call center! Pe urma i-am specificat exact ce analize voiam. I-am arătat și un bilet de trimitere că să nu fie confuzii, și așa stau prost cu timpul și nu voiam să vin de multe ori la spital … s-a făcut că a înțeles și mi-a dat foaia pentru recoltare… După ce am primit analizele am fost stupefiată sa văd că efectiv nu sunt toate și că din cauza ei eu trebuie sa mă duc să repet unele!!! Foarte neprofesionist. Am anunțat la call center situația și totuși am rămas fără răspuns!!!! Incredibil așa ceva la un spital privat cu prețuri pe măsură ! Profund dezamăgită.”

 

Pacienți tratați ca la stat, dar pe bani

Un pacient venit de la peste 250 de kilometric depărtare a fost chemat să ajungă mai repede cu zece minute, însă a mai avut de aşteptat mai bine de jumătate de oră. A aplicat nota minimă serviciilor oferite de Arcadia. „De nota 1! Vin cu soția și 2 copii mici, de 1 an și 4 luni, respectiv două săptămâni, ambii copii fiind născuți la Arcadia. Avem programare la 12:30 la pediatrie, însă ne comunică să ajungem mai devreme cu 10 minute. Zis și făcut! Ne prezentam la Pediatrie la 12:20 suntem invitați să ne așezăm pentru că vom fi chemați în cabinet. Până la 12:50 nu ne bagă nimeni în seama. Merg la recepție, discut cu doamna de acolo, îi explic situația și ridică din umeri. La ora 13:00 iese doctorul și ne invită în cabinet. Serios!? Parcurg 250 km pentru servicii profesionale, plătite foarte scump și asta primim? Nici măcar nu au avut bunul simț să își ceară scuze. La cât de scumpe sunt serviciile medicale prefer să merg în spitalele de stat pentru că la fel sunt tratat. Nu recomand nimănui acest „spital”. Este doar o afacere fără respect față de clienți.”

 

„Sunteți foarte neserioși. Am plătit 400 de lei pentru două minute în care medicul nu își dădea nici cel mai mic interes sa-mi explice ce are copilul meu. Nu recomand”

 

La toate aceste mesaje de nemulțumire, Centrul Medical Arcadia le răspunde pacienților cu un mesaj standard: „Bună ziua! Vă mulțumim că ne-ați scris, feedback-ul pacienților noștri e foarte important pentru noi. Ne puteți lăsa (într-un mesaj privat) un număr de telefon la care puteți fi contactat/ă de un reprezentant Arcadia?”

 

„La capitolul comunicare stați foarte prost! Un comportament foarte urât aveți cu un copil de 3 ani! După ce a fost făcut IRM-ul am fost scoși afară pe hol cu copilul sub anestezie totală până își revine! Urât! Nu este vorba de câți bani dai ci cât de bine ești tratat la un spital privat cu pretenții! Ori la stat ori la privat același tratament!”

 

Programări anulate

Mai mulți clienți s-au plâns că nu le-au fost respectate programările. Alții au venit de la zeci de kilometri distanţă degeaba.

„Programarea pentru Arcada Iași mi-a fost amânată cu o zi înainte. Când am cerut lămuriri, am avut surpriza să mi se comunice că programarea era oricum pentru altă zi întrucât așa arată sistemul informatic. Eu nu sunt din Iași, mi-am luat concediu special pentru controlul medical. Cum ar fi fost să parcurg 200 km fără rost? Păcat, aveam încredere în această clinică. M-am reprogramat la altă clinică din Iași, una de top și am avut surpriza de a constata că preturile sunt aproape la jumătate. Deci scump și neprofesional!”

 

„Nu sunt respectate programările, se intră cu cel puțin o oră după ora programării. După ce inițial stai la rând ca să iei fișa de examinare, după ce ieși de la consultație trebuie să mai stai încă o dată la rând pentru a lăsa fișa. Pe scurt stai în cabinet 15 minute și apoi alte două ore așteptând. Nu recomand.”

 

„Diagnostic greșit ( + tratament greșit ) pus de un medic care ar fi trebuit să mă îndrume spre altă specializare. Culmea, nu e prima dată când pățesc asta la Arcadia. Prima dată a fost și mai ciudat: diagnostic pus greșit, tratament greșit, recomandare de operație. Toate astea fără o simplă analiză de sânge. La o consultație la alt doctor (nu Arcadia) s-a pus diagnosticul corect doar la o analiză vizuală a pacientului. Ar fi trebuit să mă învăț minte de prima dată.”

 

„V-a sunat bunica mea cu o problem și v-a întrebat de niște prețuri la telefon, a fost ok. Când a ajuns la spital ….AU FOST alte prețuri… și pentru că ați vorbit cu ea 10 minute a plătit 130 de lei …fără să îi faceți nimic. Sunteți niște HOȚI la fel ca țara asta de c…! Îmi este scârbă de sistemul ăsta corupt !!!”

 

„Groaznic. Am așteptat două ore și apoi am fost informată ca doctorul nu mai vine. Şi veneam de la 120 de km cu un bolnav de 77 de ani. Și am întrebat de patru ori de ce durează, ce se întâmplă, pe banii mei. Felicitări !!!!!! Adevărați profesioniști!”

„În afară de faptul că te tratează cu inferioritate și aroganță pe banii tăi, de fiecare dată te trezești la recepție că trebuie să plătești de vreo trei ori mai mult fără ca medicul să îți ceară părerea. Rușine!”

 

„Am fost pentru niște radiografii și un consult dermatologic, toate recomandate pentru o intervenție chirurgicală la nivelul genunchiului. Personalul de la recepția centrului de imagistică foarte arogant, timpul de așteptare foarte mare, mai mult de 60 de minute, iar ceea ce ar fi trebuit să fie un consult dermatologic în vederea unei operații, a fost o glumă proastă bine plătită (150 de lei). Din păcate asta a fost experiența mea, poate alții, în alte departamente vor avea mai mult noroc.”

 

Sunt și mesaje care arată că sunt și pacienți mulțumiți.

„Recomand deoarece sunt mulțumită de toate serviciile oferite ! O zi frumoasă vă doresc și multă sănătate!”

„Locul unde te simți în siguranță!”

„Mă simt copleșită și acum de omenia, grija și atenția cu care se lucrează în acest spital.”

Contactați telefonic, reprezentanții Arcadia au refuzat să comenteze situația.

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments