Cum putea fi evitat accidentului provocat de Mario Iorgulescu. Experimentatul pilot de raliuri Titi Aur, despre cele trei reguli care trebuie respectate de toți cei care urcă la volan

Experimentatul pilot Titi Aur a vorbit, în emisiunea „LA FIX”, despre accidentul provocat de Mario Iorgulescu, fiul lui Gino Iorgulescu.

0
95

Cunoscutul pilot Titi Aur crede că mașinile puternice îi pot păcăli foarte repede pe șoferi, mai ales pe cei neexperimentați. „Aș spune că motivul principal pentru care avem accidente este faptul că cei de la volan nu conștientizează sufiecient pericolul la care se expun când se urcă la volanul unei mașini. Aici vobim de toți șoferii. Atunci când vorbim despre cazuri speciale, despre acest gen teribilism asumat, apar anumiți factori care influențează. În primul rând, o mașină puternică, care îți dă încredere, care accelerează repede, frânează repede, stă bine pe drum și în interior nu-ți dă senzația de viteză, te îmbie la viteză fără să conștientizezi. Când se mai întâmplă relativ conștient, în sensul că te gândești că e noapte, e șoseaua lată, nu se poate întâmpla nimic, eu mă grăbesc, vreau să demonstrez ceva sau vreau să ajung repede, o astfel de mașină, ca aceea condusă de Mario, te păcălește foarte repede. Ajunge la o viteză foarte mare fără ca tu, cel de la volan, să conștientizezi la ce risc te expui. Dacă apare și un factor perturbator, o persoană care trece strada, o mașină care îți acordă prioritate, dar ai avut senzația că nu o face sau un câine care trece strada și trebuie să virezi un pic stânga sau dreapta, la o astfel de viteză, dezastrul este asigurat”, a declarat Titi Aur.

Expert în conducerea defensivă, Titi Aur a explicat care sunt cele trei tipuri de reguli care trebuie respectate de toți cei care urcă la volan. „Ca să nu ajungem în situația asta ar trebui să înțelegem că, odată urcați la volanul unei mașini, ne expunem unor pericole dacă nu respectăm trei seturi de reguli. Când merg pe stradă cu mașina am de respectat trei feluri reguli. Unu. Regulile de circulație, pe care nu prea îmi vine să le respect, pentru că las că mai văd eu, că nu merg cu 50,, merg cu 70, cu 80, o să-mi ia carnwetul sau n-io să-mi iau carnetul. O să dau amendă, n-o să dau amendă. Doi. Reguli de circulație defensivă, sunt tot felul de lucruri pe care trebuie să le știi, ca să nu ajungi în pericol să faci accident. Al treilea fel de reguli sunt regulile de bun simț. Când fac excese, când merg cu viteză foarte mare, când stropesc oamenii, când mă bag cu mașina pe linia de tramvai, ca să fiu eu primul la semafor, nu respecți regulile de bun simț. Este vorba despre cei șapte ani de acasă. Dacă respecți cele trei tipuri de reguli, cu siguranță nu voi face accident. Mai există un dar, cum a fost victima din acest accident, care mergea acasă, dar a venit un bolid peste el. Pentru a evita astfel de situații, trebuie să fii întotdeauna când sunt la volan foarte atent ca și cum aș fi într-o junglă, ca să pot să reacționez dacă unul scapă mașina de sub control, dacă un copil trece strada, dacă un avion cade pe stradă. Trebuie să fiu foarte atent în permanență, niciodată deconectat. Nu zici lasă că e noapte, am o mașină sigură”.

Titi Aur susține că nu se poate trage o concluzie asupra acestui accident până nu se face un calcul balistic exact. „Nu putem spune ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi intrat într-un punct fix. Trebuie făcut un calcul balistic. Vorbim de inerție, vorbim de impuls egal inerție. Inerția e masa ori viteza. Când o mașină intră în ceva fix, atunci masa ori viteza acelei mașini înseamnă efectul impactului. Când intră în altă mașină, mașina numărul unu are o anumită masă și o anumită viteză, deci un anumit impuls. Mașina cealaltă are și ea o altă masă și o altă viteză, deci un alt impuls. Trebuie văzut unghiul din care s-au lovit. Una e dacă se lovesc exact frontal, în linie dreaptă, altfel dacă e sub alt unghi. Trebuie făcut un calcul balistic. Și lovitul de ceva fix, cum ar fi lovitul de un pom, poate să difere. Pentru că mașina poate rămâne acolo, poate să ricoșeze, să se întârtă de două ori, să lovească și altceva. Nu putem să știm ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi lovit un pom. Depinde ăn care parte a mașinii, depinde unghi, depinde ce tip de pom, dacă era un pom care se rupe, dacă era un pom care se rupe. Sunt foarte multe elemente, foarte lucruri, e greu de spus ce s-ar fi întâmplat dacă. Cu siguranță, dacă nu ar fi exagerat cu viteza și ar fi scăpat mașina de sub control la o viteză mai mică, efectul ar fi fost mai mic. Și pentru victima care nu a avut nicio șansă. Și pentru el, dacă ar fi fost un impact la o viteză mai mică șansele de supraviețuire sau de depășire a problemelor medicale ar fi fost mult mai mari”, a mai declarat Titi Aur.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments