H&M, Zara si C&A sunt cele mai populare branduri de fashion din România la ora actuală, dacă ținem cont de vânzările anului 2018, care au bătut toate recordurile. Supremația pare a fi deținută de retailerul suedez, care și-a și făcut publice datele. Piața totală trece de 4 miliarde de euro.
Așadar H&M a vândut anul trecut în România articole de îmbrăcăminte în valoare de peste 1 miliard lei (peste 220 milioane euro), cu 12% mai mult față de 2017. Retailerul suedez era încă din anii trecuți liderul pieței locale de fashion. În 2018, Zara a vândut prin magazinele sale de aproape 220 de milioane de euro, în creștere față de 180 de milioane de euro cât anunțase în 2017, iar C&A de 96,8 milioane euro.
Brandurile care vin din urmă
Pe locurile următoare se situează branduri cu vânzări mai mici ca turcii de la LC Waikiki, Takko, New Yorker sau Koton sau cehii de la Kenvelo. Koton s-a apropiat în 2018 de vânzări de 50 de milioane de euro iar celelalte branduri precum Kenvelo, Takko sau New Yorker vând fiecare haine de 30-40 milioane de euro.
Discounterii precum Miniprix sau Pepco au o poziție solidă pe piață iar hypermarketurile mizează și ele pe segmentul de haine cu prețuri mici. O altă componentă a comerțului cu haine îl reprezintă segmentul low-cost cu haine din Asia, în special de pe Aliexpress, estimat undeva la 100 de milioane de euro.