Începuturile sunt dificile, întotdeauna, iar lucrul acesta este cu atât mai adevărat atunci când ne referim la mediul de afaceri. Un business nou are nevoie de timp și de efort pentru a căpăta tracțiune, pentru a ajunge să ocupe un loc pe piață, pentru a deveni rentabil. Însă, din proprie experiență, nu ajunge să fii sârguincios, să muncești de dimineața până seara. Întregul efort pe care îl depui mai are nevoie de câteva componente. Unul dintre ele este, în mod evident, cel uman: partenerii și angajații cu care te înconjori joacă un rol extrem de important în evoluția businessului tău. Dar mai e nevoie de ceva: de a ști cum să evoluezi.
Adesea s-a întâmplat ca idei bune și bine puse în practică să se limiteze, din lipsa unui orizont mai larg, iar apoi să se plafoneze și să decadă. Pentru a evita așa ceva, este nevoie de o strategie de dezvoltare, care să țină cont de o sumedenie de factori, unii dintre ei extrem de dinamici. Și pentru aceasta există însă soluții. Iar una dintre cele mai bune este aderarea la o asociație profesională sau structură antreprenorială, care oferă câteva avantaje. În primul rând, înveți extraordinar de multe lucruri, din experiențele altora.
Sunt o mulțime de erori care pot fi făcute pe cont propriu, mai ales atunci când nu deținem experiența necesară. Chiar și atunci însă, multe dificultăți pot fi evitate prin apelul la expertiza pe care ți-o oferă o asemenea structură. Din punctul de vedere al culturii antreprenoriale, apariția și răspândirea lor în România, așa întârziată cum a fost, constituie un pas înainte foarte important. Coagularea comunității de business reprezintă una dintre marile doleanțe ale mediului de afaceri în general, iar întâlnirea oamenilor de afaceri urmărește scopuri precum dezvoltarea capitalului autohton, atragerea de fonduri, îmbunătățirea legislației. În acest context, pornim de la ideea că fiecare parteneriat reprezintă o nouă provocare, iar fiecare provocare un pas înainte. Iar acești pași înainte nu sunt legați numai de dezvoltarea businessului nostru, ci de a tuturor celor cu care intrăm în contact, fie în cadrul parteneriatelor, fie ca parte a acestor asociații profesionale atât de necesare. Este o schimbare de viziune asupra afacerii tale care te va afecta în cel mai pozitiv mod posibil, cu atât mai mult cu cât nu vine din afara, ci chiar din interiorul comunității de business, de la persoane cu expertiză clară pe anumite domenii.
Una dintre cele mai mari provocări pentru această dezvoltare este atragerea de fonduri pentru afacerea proprie. Și este una dintre numeroasele teme care vor fi puse în discuție la Conferința Romanian Business Leaders ce se va desfășura la Iași, pe 14 noiembrie. Este momentul în care vom aborda deschis felul în care putem să funcționăm ca o adevărată comunitate, cu claritate, onestitate și integritate, în care vom învăța unii de la alții.
După un an de la lansarea filialei Romanian Business Leaders în Moldova, ne propunem din nou să reunim lideri de business din această zonă și nu numai pentru a trasa direcții de viitor în domenii în care antreprenoriatul poate excela. Împreună putem acționa pentru viitorul regiunii din care facem parte, iar cu ocazia aceasta vă invităm alături la Conferința anuală Romanian Business Leaders din Iași pe 14 noiembrie, Complex Palas, Sala Rossini – Verdi.
Detalii aici – https://www.rbls.ro/event/conferinta-romanian-business-leaders-iasi-2019/