Cu drag, despre un păr frumos. Două profesioniste care își iubesc meseria, vin cu perspective noi în materie de freze și coafuri. Alina Pavăl vs Ramona Such

Am decis să lăsăm politica, infracțiunile și alte lucruri și fapte care au darul să ne încrânceneze, așa că ne-am propus să vă descrețim frunțile. În această ediție a Interviurilor în oglindă, ne-am oprit la o cafea cu două coafeze. Alina Pavăl lucrează în acest domeniu de mai mult de 20 de ani, iar Ramona de aproape şapte ani. Sunt două profesioniste care își iubesc meseria mai mult decât orice, și vă veți convinge de asta citind rândurile care urmează.

0
1065

Alina Pavăl: Părul frumos  este o carte de vizită care impresionează de fiecare dată”.

Ramona Such: ”Îmi place să ies din zona mea de confort, să improvizez, să vin cu tunsori și perspective noi în materie de freze și coafuri”.

 

  1. De ce vin femeile la coafor, de fiță sau de nevoie?

Alina Pavăl: După părerea mea, mersul la coafor este o plăcere pe care ne-o putem permite, unii în mod regulat, alţii din când în când. Până la urmă, este un răsfăț în viața  noastră de zi cu zi.

Ramona Such: Din punctul meu de vedere, nu e nici fiță, nici nevoie, este o normalitate. Doamnele au înțeles și s-au educat că mersul la salon le ajută să se simtă mai bine.

  1. Care sunt cele mai solicitate coafuri în ultima perioadă?

Alina Pavăl: Femeile s-au săturat de clasicul ”bob”, iar  acest lucru se observă  acum și la doamnele trecute de prima tinerețe. Prin aceste tunsori, poti  obtine mai multe  tipuri de coafură. Asta nu înseamnă că nu se mai poartă ”bob”, mediu sau lung. Coafurile lejere vor fi întotdeauna cele mai solicitate.

Ramona Such: Nu am anumite coafuri solicitate, deoarece îmi place să creez pe stilul fiecărei cliente în parte și asta le face să se simtă speciale.

  1. Care este clienta ideală, din punctul tău de vedere?

Alina Pavăl: Din punctul meu de vedere, clienta ideală este acea persoană care știe ce vrea sau este deschisă sa încerce ceea ce îi  propun. Și să accepte provocările, să vină la coafor ca la o prietenă.

Ramona Such: Clienta ideală? Orice clientă este ideală dacă în momentul în care a pășit în salon știi să îi oferi o consiliere bazată pe informații utile pentru ea și vede în tine un profesionist care să-i ofere siguranța că rezultatul va fi unul mult așteptat.

  1. Care ar trebui să fie ritualul de îngrijire a unui păr lung? Dar mediu sau scurt?

Alina Pavăl: Pentru a avea un păr sănătos și strălucitor, cu vârfuri sănătoase, este esențial să îți tunzi părul regulat, la fiecare 10 -12 săptămâni. Părul lung  este pretențios! Dacă este deschis la culoare, atunci trebuie să îl îngrijești cu produse de o calitate foarte bună, care să nu îl pună în pericol. La fel trebuie să procedezi si cu părul scurt sau mediu.

Ramona Such: În primul rând avem nevoie de un specialist pentru a ne ajuta cu informații ce țin de textura firului de păr si ce anume trebuie să folosim, iar pentru acest lucru, în salon găsim toate produsele de îngrijire de care clienta are nevoie acasă, de la un șampon special pentru fiecare tip de păr la un balsam corespunzător și alte produse de îngrijire.

  1. Cum au fost începuturile tale în această meserie?

Alina Pavăl: Începuturile  mele în această  meserie au fost în urmă  cu 22 de  ani. Am terminat un liceu în Iași, dar apoi nu știam încotro să mă îndrept.  Atunci m-am decis să urmez cursuri de coafor. Am trecut, evident, și prin perioada de ucenicie, și am avut norocul să învăț multe lucruri de la niște profesioniști. Acum activez la salonul Helen Style, unde am parte de un colectiv minunat. Nu voi regreta niciodată alegerea făcută.

Ramona Such:  Mi-a plăcut această meserie de mică și dintotdeauna asta mi-am dorit să fac… și din momentul în care am început să lucrez cu clientele am simțit că este lucrul care mă completează cel mai bine.

  1. Ce te atrage cel mai mult la meseria ta?

Alina Pavăl: Pot să afirm cu mâna pe inimă că îmi place enorm ceea ce fac. De ce? Pentru că pot combina partea artistică cu latura umană.  Prin urmare, coafezele sau stiliștii, dacă vreți, care știu să îmbine aceste tehnici sunt foarte căutați.

Ramona Such: Comunicarea și felul în care descoperi oamenii și începi să-i cunoști, și cel mai plăcut lucru este acela când se ridică de pe scaun și îți multumesc din suflet pentru serviciul pe care i l-ai oferit.

  1. Cum te consideri – coafeză sau hair-stylist? De ce?

Alina Pavăl: Repet, fac această meserie de 22 de ani. Am început cu tunsori și coafuri clasice, dar vremurile ne schimbă pe toți, nu-i așa? Deci a trebuit să mă adaptez cerințelor clientelor și clienților. Așa că reușesc să îmbin modernul cu clasicul. Și mă ghidez după motto-ul Părul frumos, o carte de vizită care impresionează de fiecare dată.

Ramona Such: Mă consider hairstylist deoarece îmi place să ies din zona mea de confort, să improvizez, să vin cu tunsori și perspective noi în materie de freze și coafuri. Consider că un hairstylist este creativ și reușește să facă orice tunsoare, coafură care să se potrivească cu forma feței.

  1. Care este cel mai frumos “mulţumesc” pe care l-ai primit vreodată?

Alina Pavăl:  Cel mai mare ”Mulțumesc” pe care îl primesc  de fiecare dată este chipul fericit al clientei atunci când se ridică de pe scaunul  de coafor. Mă refer mai ales la acele cliente care au apelat o dată la serviciile mele, și au revenit la salon după o perioadă.

Ramona Such: În momentul în care am terminat de vopsit părul unei cliente, schimbarea a fost atât de mare încât m-a luat în brațe și a început sa plângă de fericire.

  1. Care este relaţia cu clientele?

Alina Pavăl: Trebuie să recunosc faptul că în această meserie, unde întâlnești oameni de toate condițiile sociale, de toate vârstele, ai nevoie  de abilități bune de comunicare, politețe și diplomație. Trebuie să faci eforturi pentru ca acea clientă să îți devină prietenă. În general, relația mea cu clientele este una de seriozitate și profesionalism, dar mi-am făcut multe prietene care mă recomandă la rândul lor altor doamne și domnișoare.

Ramona Such: Încerc să păstrez o relație de profesionist. Îmi place să mă vadă clienta ca pe un profesionist care stie ce are de făcut și să le ofer cât mai multe sfaturi ce țin de îngrijirea părului și ce ar trebui ele să facă pentru ca părul lor să arate bine mereu.

  1. Care este cea mai mare provocare a meseriei tale: culorile, coafurile de mirese, tunsorile?

Alina Pavăl: Cea mai mare provocare este  CLIENTA. Pentru că ea îmi cere ceva, iar eu trebuie să dau totul. Tunsorile sunt partea mea forte. Însă accept cu bucurie provocări pentru coafuri, oricât de sofisticate ar fi gusturile doamnelor.

Ramona Such: Provocari sunt toate, cum am spus și mai devreme, îmi place să creez, iar acest lucru în fiecare zi este o provocare pentru mine, indiferent de ceea ce fac – tunsoare, culoare sau coafură.

  1. Se câștigă mulți bani din coafură? Care sunt, din acest punct de vedere, cele mai bune perioade din an?

Alina Pavăl: Cheia este însă la tine, dacă arăți pricepere, interes și ești muncitor, bonusurile nu vor întârzia să apară.

Ramona Such: În momentul în care faci totul din plăcere…. nu te uiti la bani. Consider că am ajuns la un nivel la care nu mai poți spune că doar patru luni din an sunt bune iar restul nu. Perioada verii este una mult mai aglomerată, fiind foarte multe petreceri. Dar repet: asta nu înseamnă că în restul lunilor nu este de muncă.

  1. Ce le-ai spune celor care doresc să facă ceea ce faci tu?

Alina Pavăl: Este una dintre cele mai frumoase  meserii. Poți să îți asiguri o viață frumoasă și decentă.

Ramona Such: Dacă își doresc din inimă să facă meseria aceasta, să o facă fără regrete. Orice zâmbet şi mulțumire din partea clientelor te face pe tine ca profesionist să simți că ai contribuit cu o schimbare în bine în viața lor, iar în ziua de azi binele ăsta îl găsești destul de greu.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments