Aceasta imagine surprinsă de reporterii 7Est exprimă cel mai clar o formă agresivă, premeditată sau inconștientă, de anti marketing care pune restaurantul ieșean într-o nouă ipostază negativă.
Să reflecte aceasta imagine un grad de salarizare sub medie, ceea ce face că angajații să recurgă la vânzarea de țoale în talcioc, ca să își asigure traiul de zi cu zi sau sărbătorile de sfârșit de an? Acest lucru cade în sarcina patronatului acestui restaurant în care, ori există un vid de autoritate, un instructaj precar al angajaților sau, ce este mai grav din punct de vedere moral, o sfidare și un crunt dezinteres față de munca întregii echipe și față de imaginea restaurantului Mamma Mia. Se pare că în acest caz, sloganul potrivit căruia “la Mamma Mia afli cât de bine este să lucrezi în echipă” și-a pierdut sensul pe drum și și-a căpătat o proastă elasticitate.
Abuzurile din spatele profitului de peste un milion lei pe an
Potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe, Restaurantul Mamma Mia, administrat de SC Maf Force SRL prin administrator Florin Marcu, se situează în topul celor mai profitabile localuri din Iași, cu un profit net de peste un million de lei în anul 2018. Cu toate acestea, în spatele acestor sume frumoase se ascund multe abuzuri de care clienții nu au cunoștință.
“Orele suplimentare rar sunt plătite și, adeseori, se ivesc cazuri când trebuie să fii la serviciu, indiferent că ai liber, mai ales în zilele de sărbătoare. Evident, poți să refuzi, șefii nu au să-ți reproșeze absolut nimic, doar că …rămâi cu privirile aspre ale colegilor. Atmosfera este în mod paradoxal, când foarte bună, când foarte proastă, dar niciodată la mijloc. Dacă nu ai o personalitate puternică, nu vei face față acolo. O altă problemă constă în faptul că șefii, indiferent de ierarhie, au salarii bune, dar în același timp sunt strânși cu ușa să exceleze. Automat, starea de nervozitate se transmite și angajaților simpli, care deși fac cele mai grele munci, trebuie să mai îndure și înțepături din partea superiorilor. În SC Maf Force, totul e ca o mare familie, începând de la șeful „ăl mare” și până la ajutorul de bucătar. Dacă te înțelegi cu 10 din 40 , ești prietenul tuturor, în schimb, dacă te cerți cu 5 din 40, mai reziști doar câteva zile acolo”, a relatat un fost angajat.
Totodată, pentru a crește numărul de clienți, a diversifica serviciile și oferta, și implicit a crește profitul net, administratorul acestui restaurant cheltuie anual sume substanțiale pentru publicitate outdoor sau în presa scrisă și audiovizuală. Ori, o astfel de imagine, cu mașini de livrare comenzi la domiciliu pe post de tarabe, vine să desființeze atât o muncă susținută de marketing cât și gradul de încredere al clienților, în siguranța produselor vândute în sistem delivery, din punct de vedere sanitar.