Cu un aer fresh și pregătit parcă pentru ce va urma, Ciprian Paraschiv privește noile atribuții strategic și practic cu viziunea unui om de afaceri, plasându-se singur, fără modestie în primii trei manageri de top ai sportului românesc. Născut în 1974, Paraschiv a făcut parte din generația care a adus Iașului primul și singurul titlu de campioană, la juniori, în anul 1993. S-a retras în 1999 din cauza unei accidentări.
Știind probabil că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, Paraschiv vrea să facă lucrurile etapizat. Primul pas este să solicite un audit extern. „Sunt genul de manager care vrea să știe și câte cuie s-au bătutu în fiecare vestiar”, a spus acesta. Și pe bună dreptate, nu poți demara niște proiecte fără a ști în ce ape te scalzi, și la Poli sunt cam reci și adânci. Ce știe clar este că și-ar dori să optimizeze cheltuielile și costurile, să reeșaloneze datoriile, dar sunt doar idei pentru că situața financiară a clubului este încă o necunscută pentru el. În lipsa cifrelor, nu-i lipsesc reperele însă, exprimate în termeni de management. Primul dintre ei, STRATEGIE! Vrea o strategie pe care să funcționeze clubul. Pe promovare. Biletele să fie vândute și în regim online, nu e normal ca suporterii să stea la cozi interminabile când există varianta aceasta la îndemână. De asemenea își dorește să optimizeze serviciile magazinului dedicat suporterilor, despre care spune că acum nu e dotat cu tot ce este necesar, mai mult decât atât că se vând tricouri cu sigla veche.
Pe sponsorizare. Președintele Clubului își dorește să atragă sponsori, dintre care trei să fie mari iar restul segmentați pe arealuri. Crede în continuitate de aceea un centru de copii și juniori consideră că este un target pentru el.
Ciprian Paraschiv a împărtășit și primele obiective SMART în noua sa calitate și le-a împărțit în funcție de priorități, pe termen scurt (1 an), pe termen mediu (3 ani), pe termen lung (5 ani). În primul an își propune să stabilească un echilibru financiar iar echipa să-și reprezinte suporterii în lumea fotbalului așa cum îi stă bine, în Liga I. În următorii trei ani, Iașul va avea o Academie de copii și juniori, care să se regăsească în primele cinci locuri din țară. Cât despre următorii cinci ani, ca obiectiv este Politehnica Iași în Cupele Europene. „ Iașul trebuie să aibă echipa pe care o merită, care să fie în topul fotbalului românesc”, a mai spus Ciprian Paraschiv.
Probabil, nostalgicii visează deja cu ochii deschiși la cele spuse de Paraschiv. Sunt proiecte frumoase, de care echipa din Copou are nevoie ca de aer, dar va reuși să le și transforme în realități. Scepticii, oamenii de fotbal care cunosc situația Politehnicii precum palma lor mijesc ochii, nu neaparăt cu neîncredere în forțele noului lider ci mai degrabă pentru că multe vise mărețe au fost spulberate de piedici, lipsă de bani, lipsă de viziune. Ciprian Paraschiv a dat impresia că nu vorbește din cărţi. Discursul său a fost mereu ancorat în concret făcând mereu apel la buget, dar și la sponsori, care pot face ceva pentru Iași dacă sunt convinși că merită să investească aici.
Să credem în Paraschiv? Ce variante avem? Premise că poate schimba ceva sunt.