Pregătiri pentru noi clase de învățământ dual

0
58

În conformitate cu metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, primarul Mihai Chirica a semnat șapte dintre contractele de parteneriat încheiate între companiile care au solicitat formarea profesională în sistem dual a elevilor pentru diverse calificări cerute pe piața muncii, pe de o parte, și unitățile școlare de profil, de cealaltă parte.

Potrivit planului de școlarizare aprobat pentru anul școlar 2020-2021, în urma centralizării solicitărilor operatorilor economici parteneri de practică, vor fi create clase organizate în sistem dual în cadrul a 10 unități școlare de pe raza Municipiului Iași, cu un total de 215 elevi, conform tabelului de mai jos.

Cele șapte unități fac parte din cele nouă unități de învățământ aflate în administrarea Municipiului Iași pentru care există solicitări ale agenților economici în vederea înființării de clase în sistem dual în anul școlar 2020-2021. Au rămas nesemnate contractele pentru Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări Iași și Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza”.

Planul de școlarizare pentru învățământ dual în anul școlar 2020-2021, avizat de Ministerul Educației și Cercetării:

Unitatea de învățământ Agent economic Domeniu-calificare Nr. elevi
Liceul Tehnologic de Mecatronică şi Automatizări Iaşi SC Arcelormital Tubular Iasi SA

 

Electric – Electrician exploatare joasă tensiune

 

15
S.C. Antibiotice SA Electric – Electrician exploatare joasă tensiune 10
Colegiul Tehnic “Ion Holban” Iaşi – se află în subordinea Consiliului Județean Iași SC. SINDI TOUR SRL Turism şi alimentaţie – lucrător hotelier

 

14
Liceul Tehnologic “Dimitrie Leonida” Iași SC DELPHI Diesel Systems Romania SRL IAȘI Electric – Electrician exploatare joasa tensiune 14
Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară ,,Vasile Adamachi,, Iași SC AGROPAN IMPEX SRL Industrie alimentară – Brutar patiser preparator produse făinoase 12
Liceul Tehnologic Economic „Virgil Madgearu” Iași AHK: Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană ca representant al Rewe România(Penny Market), Selgros Cash&Carry, LIDL, Metro Cash&Carry Comerț – comerciant vânzător 23
Colegiul Tehnic „Gheorghe  Asachi” Iași SC OMCO ROMÂNIA SRL Mecanică – lăcătuș mecanic prestări servicii 14
Mecanică – operator mașini cu comandă numerică 14
Liceul Tehnologic De Transporturi și de Construcții, Iași SC AEROSTAR SA BACĂU Mecanic – mecanic aeronave 28
SC CLIMATHERM CENTER SRL Construcții, instalații și lucrări publice – instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze 12

 

Liceul Tehnologic ”Petru Poni” Iasi SC ANTIBIOTICE SA Chimie industrial – operator industria de medicamente şi produse cosmetice 15
Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza”  (solicită 3 videoproiectoare) S.C. ArcelorMittal Tubular Products S.A. Mecanic – sudor 14
Liceul Tehnologic Economic de Turism SC BLUE ACQUA MARINE SRL Turism și alimentație – bucătar 2
SC LEE’S SRL 2
SC RUSSIAN MATRYOSHKA SRL 2
SC SELECT GRUP SRL 3
SC VIVOSTREETFOOD SRL 1
SC CAKE EXPERT SRL Turism și alimentație – cofetar patiser 2
SC RETRO FOOD SRL 3
SC RUSSIAN MATRYOSHKA SRL 2
SC SELECT GRUP SRL 3
SC BLUE ACQUA MARINE SRL Turism și alimentație – Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație 2
SC RUSSIAN MATRYOSHKA SRL 2
SC SELECT GRUP SRL 3
SC VIVOSTREETFOOD SRL 1
SC COMPLEX HOTELIER
UNIREA S.A.
2
TOTAL 215

 

În esență, învățământul profesional și tehnic dual asigură oportunități sporite de educație și formare profesională pe baza unui contract de parteneriat încheiat între agenți economici, unități de învățământ, elevi și unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află instituția școlară. Astfel, pe lângă pregătirea teoretică și componenta de pregătire practică din modulele de specialitate asigurate de către școală, operatorii economici vor asigura pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice, precum și alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor.

 

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments