Messenger Rooms, pe scurt, înseamnă apeluri video de grup. Cei care le găzduiesc pot invita pe oricine să participe, chiar dacă nu au un cont de Facebook. În curând, acestea vor permite participarea a pâna la 50 de persoane simultan, fără o limită de timp. Ceea ce e impresionant, mai ales când ții cont că Zoom are limită.
În curând, acest tip de apel video va putea fi creat și din Instagram Direct, WhatsApp și Portal (camerele web vândute de Facebook). Totodată, Facebook va introduce noi efecte care au la bază AI, astfel încât să te acoperi de filtre sau să participi la conferință din orice context vrei. De exemplu, există fundaluri 360 care îi transpun pe utilizator în spații extraordinare. Vor exista 14 noi filtre cu lumină de atmosferă, alături de noi efecte AR care vor permite utilizatorilor să își sărbătorească ziua de naștere sau să se alăture unui camping cu prietenii, de acasă.
Un capitol la care Facebook n-a excelat în trecut, confidențialitate, e aici luat în serios. Compania susține nu vizionează și nu ascultă apelurile, iar persoana care inițiază apelul controlează cine se poate alătura, pentru cine este vizibil și dacă acesta este deschis altor participanți sau nu. Aceasta trebuie să fie prezentă pentru ca apelul să poată începe și poate oricând să scoată participanți din conversație.
Messenger Rooms va fi disponibilă în primă fază în câteva țări. Urmează extinderea către altele în următoarea perioadă.
Utilizatorii vor putea să se bucure de apeluri de grup, de voce și video, cu până la 8 participanți. La fel ca până acum, apelurile sunt securizate prin criptare end-to-end, așa că nimeni nu poate să citească sau să asculte conversatiile private, nici măcar WhatsApp.
Iar în live, pe Facebook sau Instagram, sunt câteva opțiuni noi. De exemplu, opțiunea „Live With” va fi din nou disponibilă, astfel că utilizatorii vor putea adăuga încă o persoană în videoul live, indiferent unde se află aceasta. În acest fel, pot invita speakeri, pot realiza un interviu cu un expert dintr-un anumit domeniu sau pot găzdui un live alături de un prieten.
Totodată, utilizatorii pot adăuga acum un buton pentru donații în transmisiunile live, în toate țările în care strângerile de fonduri pentru organizații nonprofit sunt disponibile.
Vestea mai bună e însă că poți să asculți fără să vezi. Opțiunea e utilă dacă internetul de care dispui nu-i atât de bun. În plus, pentru cei care nu au un cont de Facebook, cele mai mult dintre videoclipurile live distribuite public sunt acum disponibile și pe web, iar unele dintre pagini pot oferi un număr de telefon fără taxă, care le permite utilizatorilor să asculte conținutul audio folosind orice telefon.
Facebook face acum ce-a mai făcut în trecut: copiază. Houseparty, care-ți permite să vizionezi diverse filme și seriale, a crescut cu 50 de milioane de utilizatori într-o lună. Zoom, asemenea. Astfel, rețeaua socială încearcă să țină pasul. Și, dintre toate, cel mai util ar fi să se concentreze pe WhatsApp. Spre deosebire de rețeaua Facebook, aplicația de mesagerie se bucură de-o încredere mai mare. Și, totodată, necesită doar numărul de telefon.