Facebook anunță o modificare a algoritmului responsabil de afișarea postărilor, de data aceasta una care vizează prioritatea cu care știrile ajung mai sus sau mai jos pe fluxul utilizatorilor.
Rankarea cât mai sus în newsfeed-ul Facebook, la fel ca în cazul paginilor de căutare din Google, a ajuns esențială pentru site-urile web în general și organizațiile media în special, care pot genera astfel mai mult trafic.
Esențial în această ecuație este algoritmul pe care Facebook îl folosește pentru a stabili ce posturi merită să apară mai sus pentru un anumit utilizator și ce conținut este mai puțin interesant.
Acest algoritm va fi modificat din nou. Facebook spune că știrile originale postate de presă vor beneficia de o prioritate mai mare decât până acum și, teoretic, ar trebui să câștige o vizibilitate mai mare. În același timp, modificarea va dezavantaja articolele anonime, care nu afișează numele autorului în cadrul postării sau pe site.
Acestea vor fi mai puțin vizibile în cadrul rețelei sociale. Este puțin probabil ca noua modificare a algoritmului Facebook să aibă un impact important asupra majorității utilizatorului. În primul rând, aceasta vizează doar știrile, nu și restul tipurilor de conținut.
În al doilea rând, știrile au și așa o vizibilitate în scădere pe Facebook. Compania americană a decis, pentru a mai închide gura celor care o acuză că nu gestionează corect știrile false și încurajările la ură, să afișeze știrile în newsfeed, dar cu o prioritate mult mai mică decât postările prietenilor.