Investițiile în extinderea și modernizarea Aeroportului din Iași este o necesitate pentru întreaga regiune. În viitor, numărul pasagerilor care îl tranzitează ar trebui să crească pentru a face față standardelor și cererii. În prezent, se fac investiții importante pentru o nouă cale de rulare care va fi finalizată în luna decembrie însă reprezentanții Aeroportului Iași spun că iau în calcul construirea unei a doua piste.
Suntem pe noua cale de rulare la Aeroportul Iași. Suntem la stadiul de balast. Mai avem balastul stabilizat și bitumul pentru finalizare. Termenul pe acest lucru este de 1 octombrie, urmând ca din 6 octombrie să trecem de pista veche spre pista nouă și să finalizăm întreaga lucrare. Astăzi am depășit 60% din starea fizică a proiectului. Suntem în grafic și sperăm că toate lucrările se decurgă în mod normal. Constructorul ne-a asigurat și după cum vedeți, mobilizarea în șantier este foarte bună astfel încât până la sfârșitul lui noiembrie să finalizăm aceste lucrări și în decembrie să putem rula pe noua platformă și pe noua cale de rulare la Aeroportul din Iași, a spus Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului din Iași.
Săptămâna trecută a fost organizată la Iași o dezbatere la care au participat experți din domeniu pentru a vedea care sunt posibilitățile reale de extindere.
În urma discuțiilor pe care le-am avut la Iași în acea dezbatere publică de informare, au reieșit câteva elemente în ceea ce privește a modului de gestionare a spațiului pe care îl avem, și experții italieni au considerat că dacă tot avem în vedere dezvoltarea până la șase milioane de pasageri într-o etapă ulterioară, ar trebui să gândim de pe acum posibilitatea realizării celei de-a doua pistă pentru Aeroportul din Iași. Acea pistă ar trebui să fie de minim 3.000 de metri și va fi orientată tot în partea de Est a noului terminal. Deci va fi paralelă cu pista de acum și va fi în zona de Est.
Primii pași au fost făcuți prin refacerea căii de rulare care va contribui la reducerea timpilor de operare a unui avion.
Calea de rulare către pistă reprezintă un mare atu în ceea ce privește operarea pe Aeroportul Iași în condiții de iarnă, un avion pentru decolare-aterizare face 12 minute iar după inaugurarea acestei căi de rulare va putea face cinci minute foarte important pentru dezvoltarea unor curse de zi, în ora de vârf. În ceea ce privește platforma, ne permite să aducem niște aeronave mai mari. Vom avea un loc de parcare pentru aeronave de tip D, este o cerere specifică a unei companii de transport și vom duce la numărul de 13 numărul de aeronave la platformă crescând foarte mult capacitatea de operare cu aeronave de tip C.
Investițiile sunt importante și constructorii au estimat că pentru cea de-a doua pistă ar trebui investite 120 de milioane de euro, pentru aripa de Est.
Costurile inițiale, în acest moment, sunt undeva la 120 de milioane de euro pe Est, dar ele vor fi analizate mult mai în detaliu mai ales având în vedere ceea ce s-a înregistrat la dezbaterea publică și anume, regândirea căilor de rulare și realizarea unei extinderi a pistei de operare. Pe partea de Vest, la acest moment sumele nu sunt clare pentru că demolarea și reconstrucția erau prevăzute într-un altfel până acum dar discuțiile sunt pentru 60 de milioane de euro, a mai spus directorul Aeroportului din Iași.