DESPRE MINE
Am 44 de ani, o familie frumoasă cu o soție minunată și doi copii sănătoși și voioși pentru care cred că se merită orice efort de a construi o „țară ca afară”.
Sunt de profesie jurist, fiind în 2001 absolventul Facultății de Drept, Profilul Ştiinţe Juridice-Specializarea drept. Am considerat întotdeauna că cea mai bună investiție în viitor o reprezintă studiile, prin urmare de-a lungul anilor am absolvit mai multe studii de master:
- 2006 – 2008: Master în Studii Europene (Centrul de Studii Europene, Univ. „Al. I.Cuza”, Iaşi) – Studii Europene, Dezvoltare Regională, Drept Comunitar;
- 2008 – 2010: Master în Comunicare Managerială şi Resurse Umane (SNSPA, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Bucureşti) – Formarea profesională și trainingul, relații publice în organizații, cultură și comportament organizațional, managementul strategic al resurselor umane;
- 2009 – 2010: Master în Management Politic (Şcoala de Studii Academice Postuniversitare, Institutul Social Democrat “Ovidiu Şincai”, Bucureşti) – Management și marketing politic, comunicare, tehnici de negociere, doctrine și partide politice.
De-a lungul carierei mele profesionale am lucrat atât în mediul antreprenorial privat, cât și în cadrul administrației locale cu responsabilități de consilier juridic, inspector de specialitate și trainer formator.
Cele aproape două mandate de consilier județean – căci, din decembrie 2016 am devenit deputat! – din partea Partidului Social Democrat în Consiliul Județean Iași mi-au adus o experiență extrem de valoroasă în ceea ce înseamnă relația instituțională și umană cu primăriile din teritoriu. Astfel am dobândit o înțelegere profundă a necesităților și a nevoilor ieșenilor, mai ales din mediul rural.
În PSD am intrat încă din anul 2006 fiindcă social democrația reprezintă concretizarea cea mai apropiată a viziunii mele despre oameni și nevoia lor de egalitate de șanse pentru a răzbi în societate. Nu mi-am trădat niciodată aceste idealuri doctrinare și, de aceea, nu am avut niciodată tentația de a pleca la altă formațiune politică, indiferent de dificultățile întâmpinate pe parcurs.
Începând din 2016, ca reprezentant al ieșenilor în Camera Deputaților am fost direct și activ implicat în eforturile de a aduce în județul Iași proiecte și investiții care să reducă atât decalajul față de alte regiuni mai dezvoltate ale României, dar și diferențele între mediul rural și cel urban.
Planurile de viitor se îndreaptă spre continuarea proiectelor începute în Parlament și spre accelerarea dezvoltării Iașului, ca centru reprezentativ al întregii regiuni Nord Est.
ACTIVITATE POLITICĂ
Am intrat în politică din nevoia de a mă implica serios în schimbarea în bine a României. În 2006, când am decis să devin membru activ al social democrației, aveam 30 de ani și aveam dorința ca viziunea mea despre viață să își găsească concretizarea în proiecte care să lase o urmă vizibilă în traseul României spre un ideal democratic.
Am intrat în PSD ca simplu membru în organizația de tineret, însă faptul că m-am implicat vizibil în proiectele politice ale organizației din care făceam parte a condus la nominalizarea mea pentru primul mandat de consilier județean. Totodată, am devenit și vicepreședinte al organizației PSD Iași.
Niciun mandat acordat de alegători nu este ușor, căci el aduce cu sine greutatea responsabilității. După mandatul 2012-2016 ieșenii au considerat că proiectele la care am lucrat din poziția de consilier județean merită continuate și dezvoltate, prin urmare am dobândit onoarea de a fi ales pentru un al doilea mandat de consilier județean din partea PSD Iași. Însă, ieșenii au considerat că energia și entuziasmul meu în politică pot fi mai bine puse la muncă și, din decembrie 2016 sunt deputat în Parlamentul României.
Datorită studiilor și experienței mele profesionale ca jurist, am fost nominalizat și ales în Comisia Juridică a Camerei Deputaților, una dintre cele mai solicitante comisii din Parlament.
Din anul 2019 am fost ales vicelider al Grupului PSD din Camera Deputaților.
OBIECTIVE DE VIITOR
- Modernizarea și eficientizarea activității primăriilor din mediul rural
Ca deputat jurist am avut responsabilitatea de a lucra direct la elaborarea noului Cod Administrativ, pachet de prevederi legislative care au însemnat foarte mult pentru începutul modernizării administrației locale din România.
Pentru viitorul mandat (2020 – 2024) intenționez să repar, în primul rând, una dintre erorile administrative care s-au petrecut în timpul primului mandat: trecerea înapoi de la primării către Bugetul de Stat a plății drepturilor bănești către persoanele cu handicap.
Inițial percepută ca o măsură de descentralizare, punerea acestor plăți în sarcina administrațiilor locale a devenit o povară fiscală care nu a putut fi suportată mai ales de comunitățile mai puțin numeroase, cu o colectare fiscală redusă.
De aceea, este imperios necesar ca în noul mandat, primăriile să fie degrevate de această sarcină fiscală, eliminând astfel întârzierea sau chiar blocarea plăților către persoanele cu handicap.
- Realizarea de nuclee de dezvoltare locală
Descentralizarea reală a României nu se poate realiza decât luând în considerare specificul local din fiecare regiune, din fiecare județ sau comunitate. Prin urmare, consider că, mai ales în județul Iași, este nevoie de o identificare precisă a resurselor naturale și umane din fiecare zonă pentru a se dezvolta industrii adaptate acelui specific. Mai precis, dacă vestul unui județ este propice creșterii animalelor, atunci fermierii din zonă vor fi sprijiniți prin consultanță și chiar financiar pentru a dezvolta abatoare, mici fabrici de lactate și conserve, pielărie etc. În acest fel, nucleele de dezvoltare vor căpăta un specific mai precis și, totodată, forță comercială și de producție; valoarea produselor fiind mai mare, profitul și capacitatea de reinvestire vor fi net superioare celor din prezent.
- Consilii consultative profesionale și locale
Principalul meu obiectiv în toată activitatea mea politică îl reprezintă reducerea decalajelor de dezvoltare între comunități, nu doar între diferitele regiuni ale României, dar mai ales între mediul rural și cel urban.
Totodată, consider că cei mai mari „specialiști” în rezolvarea problemelor din comunitate sunt chiar oamenii care trăiesc și muncesc acolo. De aceea, este imperios necesară alcătuirea unor consilii consultative alcătuite din primari din mediul rural și specialiști din comunitățile respective, grupați pe competențe profesionale și domenii de expertiză.
Scopul acestor consilii consultative este de a veni cu propuneri legislative, cu amendamente pentru legislația în vigoare și exemple de bune practici în dezvoltarea economică și socială a comunităților rurale din România. Consultările vor avea loc la intervale constante sau de fiecare dată când contextul o impune. Se va oferi, astfel, deputaților din Iași o direcție mult mai precisă de reprezentare a ieșenilor în Parlament, obligându-i în același timp să ofere rezultate precise și concrete ale activității lor.
Notă:
- Comandate de Partidul Social Democrat – Organizația Județeană Iași.
- Executat de CNT QUICK MACHINE S.R.L. – portal https://www.7est.ro
- CUI mandatar financiar coordonator : 11200020