O companie de stat din Iași, implicata în cel mai mare scandal de jefuire a propriilor clienți

Distrugeri și furturi de colete la oficiul poștal cu asistență vamală din Păcurari. Ieșenii reclamă faptul că, colete pe care le așteptau din China, nu au mai ajuns niciodată în posesia lor, cu toate că acestea au ajuns la Iași. Nimic nu a mai ieșit însă din oficiul poștal, nici către clienți, nici la retur. În acest caz, există suspiciunea de furt, iar cei vizați fiind angajații vamali de la Poștă

0
3256

Servicii foarte proaste, timpi mari de așteptare, produse deterioarate, dăspagubiri blocate și multe altele s-ar putea spune despre unul dintre cele mai longevive și deloc competitive servicii românești, care se desfășoară și azi ca în vremea poștalionilor. Poșta Română, prin filiala de la Iași, nu numai că prestează unul  dintre cele mai prăfuite și lipsite de reorganizare servicii publice, dar mai nou este acuzată și de furturi de colete.

Mai mulți ieșeni susțin că au cumpărat produse de pe site-uri din afara țării, cum ar fi Joom sau Wish, au urmărit drumul produselor până în Iași și când s-au prezentat să le ridice, angajații oficiului poștal din Păcurari au infirmat că le-a ajuns vreun colet.

Dispar produse din coletele ce vin din China. Nu cred că chinezii fac asta, să pună descompletat coletul. Nu mi s-a întâmplat o singră dată acest lucru. De exemplu, tickete cu actibilde de unghii lipsa, sticlă de ojă golită sau lăsată deschisă să curgă”, susține Violeta Cojan.

Potrivit reglementărilor în vigoare, dacă valoarea trecută pe colet este mai mare de 10 dolari sau 17 euro, atunci acel colet trebuia să ajungă la poșta vamală, destinatarul fiind obligat să plătească  TVA-ul. Cei de la oficiul poștal cu asistență vamală au dreptul să verifice coletele să ceară documente justificative (extras de cont, dovada plății, print screen cu comanda de pe site-ul de unde a fost achiziționat produsul)  dacă valoarea nu este declarată corect pot să rețină acel colet! Dacă produsele sunt replici și au sigla produsului original acel produs se poate confisca.

M- am dus la Oficiul Poștal din Podu Roș să verific, după că pachetul așteptat figura ajuns și ridicat. Funcționara mi-a spus că spus că dacă nu am primit SMS, nu a venit. Dupa îndelungi insistențe și nervi, a verificat  o cucoană în agenda de intrări, ca în secolul XIX, și aveam două pachete pe numele meu, din care unul desigilat și relipit stângaci la loc. După ce am plecat siderat de acolo, am întrebat un postaș care mai vine la mine, iar el mi-a spus: „așa mai fac unele, ca să spună că n-a ridicat nimeni și că s-a pierdut, dar își păstrează marfa„, a relatat ieșeanul  George Chivu.

Cum funcționează rețeaua infracțională

Comenzile de pe site-urile din afara țării ajung, invariabil, în oficiile poștale în care există și aceste poște vamale. Asta dacă, bineînțeles, valoarea mărfii livrate depășește 10 dolari sau 17 euro. Odată ajunsă comanda la poșta vamală, în mod normal ar trebui să fi notificat asupra faptului că ai un colet de ridicat. Acest lucru nu se întâmplă, cel puțin la oficiul din Păcurari, deservit de doi pensionari fără măști și fără profesionalism.  Dacă apuci să îi întrebi dacă ți-a ajuns vreun colet, ți se răspunde, la fel de invariabil, că nu, fără să fie consultat niciun registru de intrări și, dacă îți declari vreo nemulțumire ți se spune, cu un zâmbet sictirit în colțul gurii, că poți să faci reclamație.

Unde depui o reclamaţie? Nicăieri. N-ai dreptul. Nu contează că sînt banii tăi. De ce n-ai voie? Doar expeditorul poate depune o reclamaţie. Nu şi destinatarul, consumatorul final, care dă banul. Nu poţi reclama nici poşta română, nici autoritatea vamală. N-ai dreptul ăsta. Însă coletul a ajuns bine mersi în România, dar nu ştie nimeni de el. De ce nu e de găsit? Pentru că numărul de tracking nu este valid. Mai exact, este valid pe site-urile de tracking, dar nu şi pentru Poşta Română. Poşta Română lucrează doar cu anumite coduri de tracking, de anumite formate. Iar codul meu este, de fapt, un shipping number, nu un tracking number pe formatul dorit de Poşta Română. Dacă suni la autoritatea vamală, ţi se spune că ei n-au nici o treabă. Să vorbeşti cu compania de curierat sau cu cea poştală, după caz. Poșta Română este probabil una dintre cele mai greoaie instituții de pe la noi. Niciodată nu am înțeles cum a rezistat atâta timp în piața asta destul de competitivă ”, arată specialiștii.

În cele mai multe cazuri, peste comanda ce nu se onorează de către Poștă, nici furnizorii nu mai răspund la sesizări sau refuză să returneze banii, coletele continuând să se evapore fără urmă.

4.8 6 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments