Urmează perioada sărbătorilor motiv pentru care va crește numărul de cumpărători prezenți în spațiile comerciale. Comitetul pentru Situații de Urgență Iași a convocat o întrunire cu reprezentanții marilor magazine din Iași pentru un dialog și pentru o consultare cu privire la regulile sanitare care pot fi luate sau care pot fi întărite, în așa fel încât să limităm numărul de infectări.
Crearea unor căi de acces diferite față de cele de ieșire, iar unde nu există posibilitatea, fluxurile de intrare/ieșire se vor delimita prin amplasarea de linii/bariere de separare; instalarea mai multor panouri de informare cu privire la regulile de igienă și distanțare fizică; difuzarea frecventă a mesajelor audio cu privire la regulile de protecție și de distanțare fizică; plasarea unor indicatoare de limitare a aglomerării, stabilirea unor fluxuri de vizitare unidirecționale pentru facilitarea menținerii distanțării fizice; dezinfectarea frecventă a coșurilor și cărucioarelor de cumpărături și crearea unor zone clar delimitate pentru coșurile/cărucioarele utilizate, respectiv dezinfectate; desemnarea de către fiecare operator economic a unor „responsabili COVID”, care să supravegheze în permanență respectarea de către angajați și de către clienți a regulilor de distanțare fizică și de protecție individuală.
În afară de reprezentanții Instituției Prefectului, la întâlnire au participat și cei ai Direcției de Sănătate Publică, precum și ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență. În cea mai mare parte, marile magazine au respectat și respectă regulile de protecție sanitară, dar este important să existe o consultare și un dialog între autorități și mediul privat. A fost o întâlnire instructivă, cu schimburi de idei și experiențe, o comunicare bună din care cu toții am tras concluzii pozitive, a declarat Marian Grigoraș, prefectul județului Iași.
Efectuarea unui triaj observațional și interzicerea accesului persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (temperatură care depășește 37,3ºC, măsurată cu termometru noncontact, tuse, strănut, rinoree);evitarea staționării îndelungate în grupuri mai mari de 6 persoane, instalarea de panouri separatoare în toate zonele de informare/birouri vânzare/casă marcat/ghișee; montarea de dozatoare și dispensere cu dezinfectant.
Măsurile respective trebuie implementate de către operatorii economici cu o structură de vânzare mai mare de 400 mp (supermarket, hipermarket, centre comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici).