Conform raportului prezentat de șeful Poliției Locale, infracționalitatea stradală s-a redus considerabil, de la un număr de 1.493 de infracțiuni înregistrate în 2019 ajungându-se la 736 de infracțiuni consemnate în anul 2020. Astfel, au scăzut infracțiunile de tâlhărie (87 în 2020, față de 128 în 2019), dar și furturile (627 în 2020, față de 1.319 în 2019). În schimb, furturile de mașini au crescut de la 13 cazuri în 2019 la 18 în 2020.
„Ținând cont de pandemie, Poliția Locală Iași a pus accent pe prevenție, în special în acțiunile întreprinse pentru limitarea răspândirii noului coronavirus. De asemenea, s-a menținut gradul de fermitate în aplicarea legii, fapt confirmat de numărul mare de sancțiuni aplicate față de anul 2019. Nu a fost vorba de o normă de sancțiuni, ci de nevoia de a face ordine în Municipiul Iași. Pe parcursul anului 2020 Poliția Locală Iași și-a crescut capacitatea de acțiune, fapt reflectat și în scăderea cu 50,7% a infracționalității stradale”, a declarat Liviu Zanfirescu, directorul general al Poliției Locale Iași,.
Rezultatele înregistrate de Poliția Locală au fost apreciate de către primarul Mihai Chirica, acesta asigurându-i pe toți cei prezenți, ca și pe toți angajații instituției, de sprijinul său în continuarea în bune condiții a activității de protejare a cetățeanului.
„Felicit Poliția Locală Iași pentru munca deosebită pe care a depus-o în anul 2020, în condiții dificile. Sigur, 2020 a fost special și din altă perspectivă, Poliția Locală trecând în subordinea structurilor Ministerului Afacerilor Interne pentru a îndeplini planul de măsuri de combatere a pandemiei. Personal, sunt mulțumit de activitatea structurilor Poliției Locale, de îmbunătățirea evidentă a prezenței în spațiul public, de colaborarea tot mai activă cu cetățenii Municipiului Iași, lucruri apreciate și de comunitate”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Un alt fapt pozitiv consemnat în raport constă în numărul mic de procese verbale contestate de către cetățeni, doar 1,31% din totalul de 33.253.De asemenea, în 2020 a scăzut substanțial și numărul sesizărilor și reclamațiilor făcute de cetățeni, înregistrându-se 6.465 de apeluri telefonice, comparativ cu 10.853 în 2019. În domeniul urbanismului au fost primite și soluționate un număr de 1.675 sesizări și reclamații privind lucrări de construcții, modificări structurale, lucrări de intervenții ale instalațiilor, șarpantelor, acoperișurilor, împrejmuiri de terenuri și afișaj stradal.