Banca Comercială Română, una dintre cele mai mari bănci din țară, transmite un avertisment clienților săi în privința unei noi tentative de phishing. Prin intermediul unor mail-uri false se solicită date personale în încercarea de a vă sustrage banii din conturi. BCR atrage atenția că instituția financiară nu solicită niciodată acest lucru prin intermediul unui mail.
Reprezentanții BCR îi avertizează pe cei trei milioane de clienți ai săi în privința unei noi încercări de colectare a datelor personale (phishing) prin mesaje false trimise în numele băncii. În aceste mesaje hackerii solicită în numele băncii comunicarea datelor personale, pentru actualizarea bazei de date, după cum transmite EVZ.
Cei de la BCR atrag atenția asupra procedurii de actualizare a datelor, care este complet diferită și nu se face niciodată prin intermediul unui mail.
Ce mesaje false sunt transmise în numele BCR?
Hackerii vor să obțină prin intermediul acestor mail-uri datele cardurilor clienților băncii și transmit în mod fals că toate instrumentele de plată ale clientului sunt dezactivate.
„Ne-am actualizat sistemul online și, de la 7 Mai, acestui an, toate cardurile sunt temporar dezactivate pentru plăți online până când vă înscrieți pentru măsurile de securitate actualizate”, se arată în mail-ul fals.
Reprezentanții BCR au declarat că sunt la curent cu tentativele de fraudă și punctează că acestea devin tot mai elaborate.
„Ne-am intensificat și noi eforturile de comunicare directă către clienți și educație pentru securitate digitală. BCR oferă siguranța deplină a tranzacțiilor operate prin intermediul băncii, dar, în cazul tentativelor de phishing, e nevoie de sprijinul și atenția permanentă a clienților, deoarece ei vor fi vizați în mod direct, neintermediat”, au transmis reprezentanții băncii, după cum transmite sursa citată.
Sfaturi pentru clienții BCR
Reprezentanții BCR le transmit clienților să nu instaleze programe pe care le descarcă de pe site-uri care nu au certificate de securitate. De asemenea, aceștia trebuie să fie atenți la mail-urile primite, mai ales dacă sunt de la adrese necunoscute. Clienții sunt sfătuiți să nu deschidă aceste mail-uri deoarece pot conține viruși informatici care pot da acces hackerilor la calculatorul persoanei care a accesat respectivul mail.
Aspectul cel mai important care trebuie avut în vedere de clienți este acela că banca nu le va cere niciodată clienților săi să transmită datele personale prin intermediul unui mail. Această procedură se face doar în sistem „față în față” și doar la ghișeul băncii unde clientul trebuie prezinte buletinul de identitate.