Petru Movilă a transmis o serie de propuneri pentru a fluidiza traficul din Iasi.
Pentru transportul din Zona Metropolitana, sunt cateva solutii pe care le voi propune pentru a fi realizate în cel mai scurt timp posibil. Unele tin de Primaria Iasi, iar altele de Consiliul Judetean, CNAIR, CFR Calatori si CFR Infrastructura.
Pentru Consiliul Judetean sunt necesare urmatoarele proiecte:
1. Pe Traseul Tehnopolis – Intersectie soseaua de centura cu Dj 248 Iasi – Vaslui trebuie făcute doua benzi pe sens, adica Rond CUG-Lunca Cetatuii.
2. De la Rond Dancu pana la intrarea in Holboca trebuie făcute benzi pe sens, DJ 249A
3. Holboca -Tomesti, pana in centru, la intersectia cu DN 28.
4. Tot traficul greu care pleaca spre sud poate fi dirijat spre DJ 249, Sculeni-Golaiesti, Ungheni-Holboca. Poate fi dirijat Holboca-Tomesti, Albita-Crasna, pe drum national si se evita aglomerarile de transport de pe C.A. Rosetti – T. Vladimirescu – Tomesti.
Pentru CNAIR:
1. soseaua de centura trafic usor, Uricani – Cicoarei – Nicolina.
2. De la calea ferata de centura de la fosta Coca-Cola si pana in centrul localitatii Tomesti, intersectia cu DJ 248 D, trebuie create 2 benzi pe sens pe DN 28.
3. Trebuie abandonata definitiv varianta de sosea de centura trafic greu de la Lunca Cetatuii – Bd Poittiers – Sos.Trei Fantani. De comun acord intre Primaria Iasi si CNAIR, trebuie demarat un nou studiu de fezabilitate pentru o noua varianta de sosea de centura care sa porneasca de la intersectia DJ 248 cu sos de centura si sa ajunga in DN 24, in zona localitatii Poieni, pentru a scoate traficul greu din zona Bucium.
CFR Calatori si CFR Infrastructura: impreuna cu administratiile locale, Iasi, Letcani, Tomesti, Holboca si Ciurea pot realiza o varianta initiala de tren metropolitan, cu 3 trasee independente de functionare.
a) Iasi – Letcani cu opririle corespunzatoare.
b) Iasi – Ciurea.
c) Iasi – Holboca – Cristesti.
Datorita particularitatilor pe cele 3 tronsoane se poate face un grafic de circulatie diferit si de asemenea se vor amenaja corespunzator statiile de oprire, cu acces pietonal si auto, precum si cu parcari. Acest pachet de proiecte si responsabitati este o parte din solutiile de transport din Zona Metropolitana. Cert este ca doar prin cooperare si parteneriat se poate realiza.