Abuzurile ApaVital! Au furat apometrul general din curtea unui ieșean și l-au somat să vină la sediu să îl cumpere

0
707

Reclamațiile împotriva practicilor ApaVital nu mai contenesc la Iași. Mare parte dintre plângeri  fac referire la notele umflate de plată, la “pierderi” de apă de zeci sau sute de metri cubi pe lună, dar sunt și alte reclamații care ies din tipare. Un ieșean a cumpărat o proprietate la marginea Iașului și a solicitat schimbarea  titularului de contract. Ce au înțeles angajații ApaVital și care a fost reacția acestora, întrece orice închipuire

Ieșeanul Alexandru Iacobuță a cumpărat în cursul acestui an un imobil în comuna Holboca și a început demersurile pentru schimbarea titularului de contract cu furnizorii de utilități, printre care și cu ApaVital, societatea de apă- canal a Iașiului.

Am solicitat un contract nou, odată cum schimbarea proprietarului, char dacă sunt pe același apometru general, pe același cămin de apă. Am făcut cerere la ApaVital și la ceilalți furnizori, doar că la ApaVital am întâmpinat probleme. Am plătit toată documentația și am plătit factura de vidare, în schimb ne-am trezit că ne-au luat apometrul general. Am sunat la ApaVital și nu au fost în stare să justifice de ce au luat contorul. Ei cred, deci nu sunt siguri, că a făcut o solicitare de către fostul proprietar, dar nu au fost în stare să îmi spună ce conținea solicitarea. Am vorbit și cu proprietarul și a infirmat faptul că ar fi făcut vreo solicitare către ApaVital”, a declarat Alexandru Iacobuță.

Amnezie totală la ApaVital

Reporterii ApaVital au luat legătura cu reprezentanții ApaVital care au părut loviți de o amnezie generală, de la dispecerul operativ și până la purtătorul de cuvânt. Inițial au declarat că vor verifica care a fost motivul pentru care au deposedat ieșeanul de apometrul general, debranșându-l practic de la rețeaua de apă, după care nu au mai răspuns la telefon.

Pur și simplu mi-au luat contorul și au refuzat orice dialog. Practic, solicitarea mea a fost de transfer contract utilizator, și ei m-au lăsat fără apă și mi-au luat și apometrul general, fără să îmi ofere niciun motiv pentru acest gest. Ulterior au venit cu un alt motiv, situat tot sub semnul lui “parcă”, cum că fostul proprietar ar fi făcut  în urmă cu câțiva ani o cerere de reziliere. Practic nu au reușit sa îmi dea niciun motiv plauzibil. Ei trebuiau să ia poza cu contorul și planul de amplasament  și să schimbe titularul de contract. Au luat niște decizii abuzive și aberante, fără să îl anunțe pe fostul proprietar sau pe mine. Ulterior acestei decizii, a trebuit sa plătesc niște taxe suplimentare, să facem alt contract, să cumpăr contor și să mai merg o săptămână pe la ei după montarea apometrului”, a conchis ieșeanul.

Taxe și practici abuzive

Potrivit reglementărilor ApaVital, în cazul schimbării utilizatorului, în urma achiziționării unui imobil, solicitantul trebuie să depună o serie de documente specifice și să achite taxe de branșare sau schimbare utilizator. Ori, în acest caz, imobilul ieșeanului a fost debranșat ilegal, prin ridicarea apometrului general, după  care ieșeanul a fost somat să achite o taxă de rebranșare care nu se regăsește în procedura de schimbare a utilizatorului. Conform politicilor ApaVital, avizul pentru schimbare utilizator se va emite cu condiţia să nu existe datorii pe branşament, iar în unele cazuri vechiul proprietar va solicita în scris rezilierea contractului. În schimb, nu există nicio reglementare expresă privind debranșarea de la rețeaua de apă canal și deposedarea unui nou utilizator de apometrul general, ca apoi, din necesitate și ca urmare a unei practici de tip șantajist, acesta să fie nevoit să achite o taxă abuzivă de rebranșare, însoțită de alte taxe la fel de abuzive, să fie vitregit de utilități și să piardă timp prețios pe la ghișeele ApaVital.

3.7 3 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments