Probleme pe facturile de energie, descoperite de ANPC: La ce trebuie să fie atenți consumatorii. Comasarea facturii pe două luni, practică incorectă

0
117

Amenzi în valoare de 645.000 lei a aplicat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor făcute la începutul acestui an la cele 72 de furnizori de energie, fiind aplicate și patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Efectuate în perioada 6-13 ianuarie 2022, controalele ANPC au evidențiat următoarele abateri ale furnizorilor de energie:

  • nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni;
  • nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG 118/2021 începând cu  01.11.2021;
  • furnizarea de energie electrică, fără licență;
  • tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei, nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%;
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea;
  • nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor;
  • nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile;
  • contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;
  • diferențe de preț între două notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consumator;
  • nerespectarea termenului de răspuns solicitat de inspectorii ANPC;
  • procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentLISTA serviciilor medicale de care vor putea beneficia pacienții COVID-19 care merg în centrele de evaluare și tratament
Articolul următorCe trebuie să știți înainte de a cumpăra storuri romane
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments