Ionuț Vranescu are o experiență de 20 ani în domeniul HoReCa, iar în prezent este managerul Restaurantului Veranda din Iași. În tot acest timp s-a format și a învățat elemente din gastronomia internațională pe care le-a adus în țară. Pentru că a parcurs toate etapele de formare, începând de la ajutor de ospătar până la manager, John cunoaște foarte bine domeniul HoReCa. Despre sacrificiile pe care le-a făcut în meseria sa de somelier, ce înseamnă wine pairing și cum au evoluat restaurantele în ultimii ani, veți descoperi în interviul de mai jos.
„Activez în domeniul HoReCa de 20 de ani. Am început ca ajutor de opsătar. Sunt format de școala veche. Am trecut prin toate etapele: ospătar, șef de sală, iar acum sunt manager la Veranda. Am exploatat fiecare nișă a acestui domeniu. Am făcut și cursurile de somelier pentru că a fost o pe care simțeam nevoia să o aprofundez. După școala de somelieri, am făcut cursuri internaționale. Este un domeniu foarte frumos acesta al vinului, din ce în ce mai apreciat și căutat de către clienții restaurantelor.
– Ce cunosc clienții despre wine pairing?
Ionuț Vranescu : Am avut ocazia să organizez și să colaborez cu foarte mulți chefi, foarte cunoscuți în România. Am organizat evenimente gastronomice în România unde, implicit, am făcut și partea aceasta de wine pairing care este cea mai grea parte din meseria de somelier. Clienții sunt din ce în ce mai curioși, mai receptivi în a asocia preparatele culinare cu vinul și e o tendință în creștere. Accentuăm partea de traning cu personalul pentru a face acest lucru la modul cât mai profesionist.
– De ce ați ales restaurantul Veranda?
Ionuț Vranescu : Veranda este un proiect nou, pe care l-am admirat foarte mult din exterior și cred că am adus plus valoare prin experiența mea acestui restaurant. Am văzut un potențial fantastic și sper ca ceea ce mi-am propus să concretizez și să creștem cât mai frumos și mai sănătos.
– Care este tipologia clientului Veranda?
Ionuț Vranescu : Nu știu dacă am putea să spunem că există o tipologie a clientului Veranda ci o tipologie a clientului în general. Aici se împart în două: încă mai sună clienți să facă o „rezervație” și există clienți care sună pentru a li se desface o anumită sticlă de vin pentru ca ea să aibă timp să respire și ei să o consume în condiții optime. Tipologia clientului este foarte diversă și foarte colorată. Pe partea de restaurant lucrăm la educație, pentru că nu toată lumea este familiarizată cu anumite produse, ingrediente. Încercăm să scoatem oamenii din cutie și să le arătăm că se poate și mai bine.
– Un mesaj pentru dumneavoastră de acum 20 de ani?
Ionuț Vranescu : Eu de acum 20 de ani nu s-ar fi gândit că ar ajunge aici. Cu toate astea, vreau să-mi mulțumesc că am avut curiozitatea și răbdarea de a trece peste toate greutățile. Nu este o meserie ușoară, te lovești de situații care te fac să vrei să renunți. Am învățat din toate greșelile.