Alexandru Curtașu a plecat din Pitești la București pentru a merge la facultate, deși nu îi plăcea deloc agitația de la capitală. A stat la cămin, și-a făcut prieteni și după un semestru și-a dat seama că vrea să muncească. Așa a ajuns la GUN Media, deși nu știa foarte bine ce face un digital marketer. Acum, după patru ani, este unul dintre cei mai experimentați angajați ai agenției de marketing online, iar sfatul său pentru toți studenții este să încerce să muncească încă din timpul facultății, chiar dacă part-time. În acest fel, crede Alex, că îți poți da seama dacă ai ales sau nu drumul potrivit, poate chiar să afli ce vrei de la viața ta profesională, de la viitorul tău.
Spune că cei patru ani de când lucrează l-au schimbat. Nu știe cum o să-i arate viitorul, dar visează ca peste ani să aibă o cafenea și să stea liniștit admirând marea de oameni și forfota orașului, conform life.ro. Îi place să facă sport și să gătească pentru el și iubita sa cu care este împreună încă de la finalul liceului.
„Am 23 de ani și sunt, de loc, din Pitești. M-am mutat în București acum aproape cinci ani, atunci când am început și facultatea. Sunt pasionat de sport, foarte, foarte pasionat de sport (râde) – de la ridicat greutăți, alergat și până la fotbal sau baschet. Sunt o persoană foarte organizată, adică am tot programul organizat la liniuță, știu ce fac în fiecare zi a săptămânii, cu cine mă întâlnesc. Și sunt un om liniștit, îmi place să călătoresc și să stau în natură, cât mai departe de agitația orașului”.
Te-ai angajat în agenția de marketing online GUN Media încă din primul an de facultate, cum ai ajuns să lucrezi aici?
Îl cunoșteam deja pe Robert Trandafir, unul dintre fondatorii GUN Media și am aflat că au în agenție o poziție deschisă de junior. Acest lucru s-a potrivit perfect pentru că atunci îmi căutam și eu un job. Dar nu știam mai nimic despre ce urma să fac, așa că am început să caut tot felul de informații online și să parcurg cursuri și tutoriale, de la ce înseamnă Google Ads, la Facebook Ads. Nu știam ce presupune Marketingul Digital atunci, auzisem de platforme, dar nu știam exact ce face fiecare. Așa că am avut mari emoții la început. Dar, după ce m-am angajat la ei, m-am îndrăgostit încetul cu încetul de acest domeniu. Și cred că acesta a fost motivul pentru care am și putut crește atât de repede, altfel nu cred că aș fi putut avea motivația necesară pentru a ține pasul cu toate noutățile din acest domeniu.
Dar ce credeai că presupune acest job înainte?
Știam că are legătură cu reclamele care apar pe Facebook sau Google, însă nu știam cum arată fiecare platformă în parte. Credeam, sincer, că sunt mult mai tehnice, dar, din fericire, sunt foarte user friendly și te provoacă mai mult din perspectivă creativă. Te provoacă mereu să gândești outside the box pentru că ce contează cel mai mult acum este cum reușești să te diferențiezi.
Cât de greu ți-a fost să lucrezi și să mergi, în același timp, și la facultate, a fost una la zi, nu?
Am făcut Marketing la ASE, la zi, da. Sincer, a fost mai complicat decât mă așteptam. Uneori era dificil să țin pasul cu toate temele, dar din fericire colegii de la job m-au înțeles și am avut un program mai flexibil, astfel încât să mă duc și la ore când era necesar. În plus, am reușit să leg câteva prietenii foarte strânse cu colegii de la facultate care mă ajutau cu ce este de făcut, ce aveam de învățat. Dacă nu erau ei, sigur mi-ar fi fost mult mai greu.
De ce ai vrut să lucrezi încă din facultate?
Am vrut să fiu independent financiar. Nu am vrut să le cer părinților bani de buzunar. În plus, am vrut și să văd dacă am luat decizia bună atunci când am ales Facultatea de Marketing, dacă mă atrage și mi se potrivește cu adevărat acest domeniu.
Cum le povestești oamenilor ce faci la birou toată ziua?
De obicei le spun că „eu sunt cel pe care îl înjurați când vă intră o reclamă pe Youtube”. Ar putea să fie un rezumat bun a ceea ce fac la birou. Apoi, dacă vor, încerc să le explic care sunt reclamele de pe Facebook și Google, cum funcționează și cum le pot distinge de postările organice.
Cum le-ai explicat alor tăi ce muncești la birou
Nu cred că înțeleg foarte bine nici acum ce fac, dar le-am explicat cum arată reclamele de Facebook sau de Google. Le-am spus că eu sunt omul care face ca oferta să se întâlnească cu cererea în mediul online.