Cu toții suntem în căutarea inspirației cândvine vorba de a investi într-o idee de afacere. Ultimii doi ani au schimbat semnificativ piațaafacerilor. Ideile pe care le aveam din articolele citite sau de la antreprenorii pe care îi urmăream fie nu mai sunt de interes, fie nu mai are rost să le demarăm fiindcă există deja competitori care și-au înrădăcinat bine brandul și au acaparat piața. Sperăm ca ideile din acest articol să iți ofere o nouă perspectivă.
Outsourcing scouter
Nu știu dacă a mai apărut în vreo publicațieaceastă idee sau dacă ai mai auzit pe undeva despre ea, dar consider că este mare nevoie de o astfel de abilitate și pe piața din România. Outsourcing-ul a devenit o sursă importantă îndezvoltarea afacerilor, dar mai ales o resursă laîndemâna oricui.
Problema este că oferta e atât de mare pe piață, încât este greu să faci alegerea potrivităatunci când vrei să alegi o echipă externă care să preia un anumit proiect sau o serie de activități operaționale.
Aici intervine outsourcing scouter-ul care face selecția colaboratorilor pentru firmele care vor să externalizeze operațiuni. Ai putea să îțidezvolți o abilitate în acest sens și să găseștisau să formezi echipe potrivite pentru cliențiităi care caută profesioniști în diferite domenii de activitate.
Printare 3 D
Chiar dacă sună futuristic, încă, acest model de afaceri nu mai este atât de nou. Totuși, pentru că deocamdată nu s-a dezvoltat suficient, maiales la noi în țară, poate fi considerat un start-up pentru viitor. Mai exact, poți crea orice fel de obiecte – de la proiecte sau chiar elemente componente pentru locuințe până la căști pentru telefoane.
Interesant este că aparatura nu costă foarte mult, deci nu e greu să dai startul unei astfel de afaceri, care poate funcționa atât B2B, cât și B2C. În momentul de față, poți găsi aproape în toate domeniile de activitate parteneri de business care sunt interesați de servicii 3D printing.
Consultant pe aplicațiile de dating
Nu știu dacă ai mai auzit sau dacă îți vine săcrezi, dar există o adevărată industrie în plinădezvoltare în domeniul întâlnirilor. Aplicațiilede dating funcționau foarte bine și până înpandemie, dar, odată cu restricțiile și cu lipsaîntâlnirilor față în față, acestea au explodat. Prin urmare s-a dezvoltat și această nouăafacere.
Funcționează extrem de simplu. Oameni interesați să cunoască persoane folosind aplicații de dating angajează consultanți care îiajuta să își creeze un profil atrăgător, dar și săinițieze conversații, să întrețină dialoguri cu scopul de a ajunge la o întâlnire – în viața reală – cu persoana compatibilă. Serviciile pe care le oferă acești conultanti sunt împărțite în două categorii, așa cum spuneam: realizarea unui profil de calitate și întreținerea conversațiilor.
Consultantul poate genera discuții și, o dată pe saptamană sau la un termen stabilit, să-i facăun rezumat clientului. Poate părea ciudat înprimă instanță, dar sunt persoane care accesează acest serviciu pentru că fie nu au suficient timp de petrecut pe astfel de aplicații, fie nu sunt pregătite sau nu știu cum să susținăo relație virtuală.
Majoritatea celor care oferă astfel de servicii sunt psihologi sau freelanceri cu abilitațidezvoltate de comunicare.
Transcriere podcast
Podcasturile video sau audio sunt pe val. Unele dintre ele se întind chiar și pe 5 ore! Informațiile vehiculate sunt de multe ori foarte interesante și utile, așa că nu trebuie pierdute sub nicio formă. Din contră, acest conținut valoros trebuie exploatat la maximum și redistribuit pe toate canalele de comunicare accesibile.
Cei care realizează podcasturi o fac în primul rând pentru a se promova atât pe ei, cât și pe invitații lor. Dar există și persoane sau companii care le organizează pentru a oferi content util ascultătorilor.
Transcrierea acestor podcasturi ajută larealizarea unor articole, de exemplu. Saupentru extragerea unor sloganuri sau expresiicall-to-action care să fie folosite ulterior în postări social media promovate. Cel mai des transcrierile sunt folosite pentru a crea material scris proaspăt și relevant pentru bloguri. Majoritatea companiilor care susțin podcasturi accesează adesea serviciul de transcriere podcast.
Costurile de transcriere încep de la 35-50 de lei pe oră, în Romania.
Platformă de cursuri
Educație. Acesta este cuvântul de bază la oraactuală în Romania. Mai ales când vine vorbadespre afaceri. Știm cu toții că la scoală nu am fost educați în această direcție și ne dorim săaflăm cât mai multe despre acest domeniu.
Dar nu doar cursurile de afaceri sunt căutate înRomania. Cum să scrii o carte sau cum să îțigestionezi timpul sunt alte cursuri pe care acum câțiva ani nici nu trecea prin cap să le susținem sau să le urmăm.
Prin urmare, dacă faci o platformă în care săpui la dispoziție spațiu de promovare celor care creează cursuri de orice fel, poți avea o afacere sustenabilă. Gândește-te ca la următorul nivel al comerțului online: în loc să vinzi produse în sisteme precum dropshipping sau affiliate marketing, comercializezi know-how-ul persoanelor cu expertiză în diferite domenii.
Editare video
Tik-Tok, Youtube, Instagram, Reels, Story, Facebook Watch, Shorts and so on… Dejaavem o mulțime de platforme care acceptă conținut video și, implicit, avem nevoie de editori video care să pregătească materiale pentru aceste platforme.
De la cut–uri până la infografice și texte imprimate pe video, un editor video a devenit vital pentru afacerile sau antreprenorii care vor să se promoveze în online. Prin urmare, acesta este un must have skill pentru freelancerii moderni. Poate deveni și o afacere profitabilădacă te gândești să investești într-o echipă de editori care să ofere astfel de servicii cliențilorpe care îi găsești tu.