ATENŢIE: DOUĂ NOI ESCROCHERII ELECTRONICE lovesc posesorii de carduri și de telefoane mobile din România

0
524

Două noi tipuri „inteligente” de escrocherii și-au făcut loc și în România. Mai multe persoane au fost „ușurate” de bani grei atât pe card, cât și pe factura de la telefonul mobil. În ambele cazuri, infractorii sunt foarte greu de depistat, de cele mai multe ori ei acționând din afara granițelor.

 

„Undeva la începutul anului am fost la OMV Coposu (n.r.: București) să alimentez cu benzină şi, neavând cash la mine, am plătit cu cardul. Când m-am dus la ghişeu vânzătorul mi-a luat cardul l-a trecut printr-un POS identic cu unul normal şi mi-a înmânat un terminal, pe care scria Raiffeisen, ca să introduc codul PIN.  După ce am introdus codul PIN acesta a luat terminalul şi l-a pus pe ghişeu.  După un minut mi-a spus că nu a funcţionat tranzacţia şi să mai introduc încă odată codul PIN. De data asta el a trecut cardul prin POS-ul băncii şi tranzacţia s-a efectuat cu succes. Numai că, prima dată, el mi-a copiat banda magnetică a cardului şi de asemenea codul PIN. Asta s-a întâmplat undeva la începutul anului, pe 5 ianuarie. Vineri, când m-am uitat în cont am avut surpriza să văd că tocmai ridicasem numerar de la Londra. Se pare că mi-au reprodus cardul şi l-au folosit pentru ridicări de numerar. „Norocul”  meu a fost că am sesizat din timp ridicările de numerar şi am reuşit să blochez cardul. Paguba a fost destul de mare şi banca oricum nu te despăgubeşte deoarece e „PIN based transaction”, povestește pe net una dintre victime.

 

În concluzie dacă cineva îţi spune că nu a funcţionat tranzacţia şi-ţi spune să mai introduci încă o dată codul PIN, atunci trebuie să-ţi arate un bon pe care scrie motivul din care nu a fost acceptată prima dată tranzacţia. 

 

 O altă invenție „deșteaptă” este falsul SMS venit tocmai din Italia. Viorel este unul dintre păcăliții acestei escrocherii. 

 

„Daţi-mi voie să vă atrag atenţia asupra unei noi forme de înşelătorie apărută de curând şi care, din păcate, ne-a atins şi pe noi în Europa. Mecanismul înşelătoriei este următorul: pe telefonul  mobil apare o înştiinţare privind un apel nepreluat.  Înştiinţarea poate apărea chiar fără ca telefonul să fi sunat vreodată. Dacă proprietarul telefonului, văzând de ce număr e vorba, iar dacă acesta începe cu  +39…, +390….,+391…., +392…, +393…, +394…(în cazul depistat de noi era numărul  +393193260045 begin_of_the_skype_highlighting +393193260045 GRATUIT  end_of_the_skype_highlighting+393193260045 begin_of_the_skype_highlighting +393193260045 GRATUIT  end_of_the_skype_highlighting+393193260045 begin_of_the_skype_highlighting +393193260045 GRATUIT  end_of_the_skype_highlighting+393193260045 begin_of_the_skype_highlighting +393193260045 GRATUIT  end_of_the_skype_highlighting,

 

atunci trebuie să-l șteargă imediat și nu se va întâmpla nimic. Dar, dacă sună la acel număr, va deveni victimă infractorilor. Concret, dacă titularul telefonului a sunat la numărul respectiv, nu mai are posibilitatea să întrerupă convorbirea, costurile înregistrate pe factură depășind 2.000 de euro”, spune Viorel.

 

Din informațiile primite de la Ministerul de Interne e vorba de mai multe astfel de cazuri numai la noi în țară și, fiind un număr extern, infractorii sunt foarte greu de depistat.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments