Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a început demersurile pentru semnarea primului contract de lucrări aferent autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, respectiv o porțiune de 21 km între Dumbrava și Mizil.
CNAIR poate semna contractul după ce o contestație depusă un participant la licitație a fost respinsă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Lucrările vor fie executate de către asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management SRL.
„Lotul 1 între Dumbrava și Mizil are o lungime de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m. Durata de execuție a contractului este de 20 de luni”, se arată într-o informare a CNAIR.
Valoarea contractului se ridică la aproape 1,5 miliarde lei, fără TVA. Sectorul Dumbrava – Mizil face parte din tronsonul Ploiești – Buzău care este și cel mai mic tronson al autostrăzii A7, în condițiile în care are doar 63 km față de celelalte sectoare: Buzău – Focșani (83 km), Foșcani – Bacău (96 km) și Bacău – Pașcani (77 km).
În proiectul de construire a tronsonului Ploiești – Buzău sunt prevăzute 6 noduri rutiere, conform apix, 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spații de servicii și 2 centre de întreținere. Perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi și stații de încărcare pentru vehicule electrice în spațiile de servicii.