Parcările gării din Iași, confiscate ilegal de un penal din ATOP. Cum a ajuns Benchea să pună stăpânire pe patrimoniul unei companii și pe domeniul public

0
2614

Patrimoniul și implicit veniturile CFR sunt sabotate din interior, la Iași, în favoarea unui penal din siajul șefilor  companiei. Parcările de la intrarea în Gara Mare din Iași sunt ocupate abuziv de mașinile bune de casat ale Serviciului Voluntar de Ambulanță, o entitate nerecunoscută de sistemul medical, controlată și deservită de un singur om- penalul Marius Benchea. Hârburile acestuia sunt înțepenite de luni bune pe câteva locuri rezervate, dispuse chiar în fața gării, în timp ce clienții CFR își parchează mașinile la supermarketurile aflate la kilometri distanță. Benchea nu are niciun contract cu CFR, totul fiind o înțelegere pe sub masă cu Radu Pipa, fost director al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Iași, actual director general adjunct Exploatare al CNCF CFR SA.

Impostura unui personaj toxic, proaspăt intrat în structurile pubice, a ajuns să acapareze în forță și în mod ilegal mai multe zone de interes public. Criza locurilor de parcare de la Gara Iași,  gestionată dezastruos de șefii CFR Infrastructură, prin externalizarea cu cântec a parcărilor cu plată și mai apoi prin declararea parcărilor ca fiind exclusiv pentru deservirea angajaților, s-a acutizat în ultimele luni. Singurele locuri libere de parcare, dispuse la intrarea în gară au fost date cu dedicație unui impostor, iar clienții CFR sunt nevoiți să parcheze la un kilometru de gară.

Cum este posibil să nu mai existe nici un loc de parcare la Gara Mare Iași? Nici gratis, nici cu plată. Fosta parcare cu plată se pare că a devenit cu abonament. Doar angajații gării mai pot parca la gară? Rondul este tot timpul plin cu taxiuri călare unul peste altul, nici dacă ai vrea să te plimbi în cerc jumătate de oră nu poți. Nici în jurul gării nu există nici o parcare publică/privată, gratis/cu plată. Mergem până la fosta Billa cu bagajele, dacă avem acolo noroc să prindem un loc? Sau Kaufland Podu de Piatră? Unde parcăm? Ne sincronizăm la milisecundă cu cei pe care îi așteptăm la gară să iasă în fața rondului și să urce în viteză în mașină ca in filme? Chiar nu s-au putut lăsa măcar 20-30 locuri de parcare cu plată pentru călători în tot spațiul din fața gării? Rușinos și trist…”, susține ieșeanul Ion Axinte.

Cimitir de mașini în fața gării din Iași

Revolta clienților CFR este cu atât mai mare cu cât singurele locuri disponibile de parcare, dispuse în fața gării din Iași au fost ocupate peste noapte de mașnile Serviciului Voluntar de Ambulanță. Ocuparea acestor locuri de către logistica acestui ONG este un abuz cu atât mai mult cu cât în perimetrul gării nu există niciun punct de prim ajutor, iar mașinile sunt indisponibile pentru a fi folosite, deoarece acestea au cauciucurile sparte sau dezumflate, iar ITP-urile nu sunt actualizate. Surse din cadrul CFR au declarat pentru 7Est că aceste mașini sunt aceleași cu hârburile abandonate la baza pasajului din Podu Roș, în proximitiatea fostului sediu al Serviciului Voluntar de Ambulanță, și au fost aduse în fața gării, în urma unei înțelegeri cu Radu Pipa, pentru ca Benchea să se sustragă de la plata parcărilor publice pentru rablele aflate în dotare.

Condamnat penal, promovat în instituția care are ca scop „sporirea eficienței serviciului polițienesc”

În cursul anului trecut, Președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, a numit în conducerea Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) un apropiat care a fost condamnat penal pentru conducere fără permis și care acum se află în perioada de supraveghere. Este vorba chiar de Marius Benchea, care a fost uns, în ciuda condamnării  penale, în rândul membrilor unei instituții care are ca scop „sporirea eficienței serviciului polițienesc”. Benchea a fost prins de poliție conducând fără permis în 2017, fiind condamnat în 2019 la opt luni de închisoare cu amânarea aplicării pedepsei și un termen de supraveghere de 2 ani.

După ce aceste informații au apărut în mass media,  Consiliul Județean Iași a trimis un comunicat de presă în care se arată că se știa de condamnarea lui Benchea, dar cu toate acestea a fost desemnat membru ATOP deoarece i s-a recunoscut activitatea civică.

Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) este un organism local care, conform legii, funcționează în „scopul asigurării bunei desfășurări și sporirii eficienței serviciului polițienesc”. Printre colegii lui Benchea din ATOP se află șefii Inspectoratului Județean de Poliție și de Jandarmi, ai Poliției Locale și unul dintre foștii subprefecți. Indemnizația de membru ATOP a lui Benchea este de 1095 lei/lună.

Tun de 4 milioane de euro, din donații pentru ambulanțe fictive

În 2017, Marius Benchea a înființat Asociația Ambulanța Life cu denumirea pentru public de Serviciul Voluntar de Ambulanță (SVA). Deși acesta nu ar studii sau vreo minima experiență medicală, a fost îngăduit în mod paradoxal să suplinească anumite neajunsuri ales sistemului sanitar. Nimeni, însă, nu i-a monitorizat activitatea în toți acești ani.

De exemplu, Marius Benchea colectează, din 2019, bani pentru a achiziționa ambulanțe cu care să transporte copiii bolnavi de cancer. Pâna acum, nu a luat nicio ambulanță. I-au trecut prin mână 70.000 de euro, după propriile declarații, dar nu există rapoarte transparente despre ce a făcut cu banii. În total, acesta dorește să strângă 4 milioane de euro pentru a cumpăra 3 ambulanțe cu care să transporte copiii bolnavi de cancer, de acasă la spital, dar nu are niciun proiect viabil și nici personal calificat.

În ce privește voluntarii, aceștia există doar la nivel declarative, fiind vorba de peste 100 de voluntari care s-au perindat pe la SVA și au plecat rapid, aceștia fiind activi doar în scripte. De precizat faptul că singura activitate a acestor volunari a fost aceea de a colecta fonduri, nu de a susține vreun caz medical. Tot Benchea reunoștea în cursul anului trecut că este singurul angajat al Serviciului Voluntar de Ambulanță.

Viața privată, rezolvată în instanță

Tot singur este și în viața de zi cu zi, soția acestuia intentându-I divorț în urma bătăilor pe care Benchea I le aplica regulat. Chiar și după pronunțarea divorțului, relațiile dintre Benchea și fosta sa soție, Doina Grosu, au rămas tensionate, fiind nevoie de a se apela la instanță. Mama susține că fostul soț nu îi permite să-și vadă fiica, deși custodia minorei ar fi una comună.

În cursul anului trecut, fiica mea a dorit să meargă o perioadă la tatăl ei. Eu am fost de acord, cu condiția să o aducă înapoi, lucru care nu s-a întâmplat. Ulterior, eu am făcut toate demersurile, pe lângă toate autoritățile, pentru a-mi putea vedea fetița, dar fără succes. În ultimele luni, fostul soț m-a dat în judecată, apoi a renunțat la proces, pentru ca, ulterior, să formuleze o altă cerere în instanță. Am făcut greva foamei anul trecut, timp de 4 zile. Eu nu aș putea să vă spun de ce s-a ajuns aici, cred că din orgoliu. Am avut discuții de față cu fostul meu soț și cu reprezentanți ai autorității tutelare și am cerut să-mi văd fetița. I s-a transmis de la autoritatea tutelară că așa ar fi normal și pentru copil. Fostul soț a spus că e de acord și a doua zi totul s-a schimbat la 180 de grade. Nu am mai putut vorbi cu el!”, a declarat Doina Grosu în urmă cu câteva luni.

Marius Benchea nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere.

2.7 6 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments