Kilometraj blocat la 999.999 de kilometri Obținută de redacție, statistica la zi a parcului auto al Serviciului de Ambulanță arată faptul că peste 50% din cele 2.358 de ambulanțe funcționale au peste 10 ani vechime, iar 37% din total au depășit 500.000 de kilometri rulați. În fiecare județ există salvări cu 800.000 km la bord, cu 900.000 km și chiar cu peste 1.000.000 km. În cazul unora dintre ele, kilometrajul s-a blocat la 999.999 km, cum este cazul a două ambulanțe din Suceava și Vaslui, din care cade rugina din praguri și de pe aripi. Sistemul nu mai permite afișarea celei de-a șaptea cifre.
La ambele, caroseriile sunt mâncate de rugină atât la interior, cât și la exterior. Gradul de uzură este vizibil atât la bordul mașinii, cât și la dotările din interior: targă, zona de rulare a tărgii, scaunul asistentului medical. Alte ambulanțe din Maramureș au între 800.000 și 900.000 de kilometri. „Veteranele” merg spre milion Două salvări din Mehedinți vor atinge și ele în scurt timp un milion de kilometri rulați, având în prezent 916.000, respectiv 968.000 km.
La ambele, caroseriile sunt mâncate de rugină atât la interior, cât și la exterior. Gradul de uzură este vizibil atât la bordul mașinii, cât și la dotările din interior: targă, zona de rulare a tărgii, scaunul asistentului medical. Alte ambulanțe din Maramureș au între 800.000 și 900.000 de kilometri. „Veteranele” merg spre milion Două salvări din Mehedinți vor atinge și ele în scurt timp un milion de kilometri rulați, având în prezent 916.000, respectiv 968.000 km.
Medicii și personalul de la Salvare din toată țara au trimis imagini cu ambulanțele preistorice, cu un milion de kilometri la bord
37% din parcul auto al Serviciului Public de Ambulanță din România este format din autospeciale cu peste 500.000 de kilometri rulați, arată statistica la zi, aflată în posesia redacției.
Înregistrarea cu ambulanța din Piatra Neamț rămasă în pană de motor în timpul misiunii și cu echipajul medical împingând-o pentru a degaja traficul a devenit virală. Incidentul s-a întâmplat luna trecută și a implicat o autospecială medicală care avea un milion de kilometri rulați. Dar această mașină antediluviană nu este o excepție. Libertatea a discutat cu personalul medical din mai multe orașe, iar acesta ne-a trimis imagini cu mașinile pe care le deservesc și cu care ajung la cazuri și transportă pacienții. „Autospecialele vechi, defecte și ruginite se găsesc în toată țara și pun în pericol viețile pacienților, ale ambulanțierilor, dar și ale celorlalți participanți la trafic”, a explicat Gheorghe Chiș, președintele Federației Naționale Sindicale Ambulanța din România.