Primăria Municipiului Iași va adera la Programul privind casarea autovehiculelor uzate (cunoscut ca „Rabla local”) lansat de Ministerul Mediului, Apelor Și Pădurilor – Administrația Fondului Pentru Mediu.
În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primește un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată de AFM și jumătate din bugetul local.
Este considerat eligibil proprietarul de autovehicul uzat care îndeplineşte următoarele condiţii la data solicitării stimulentului pentru casare:
– este persoană fizică cu domiciliul/reședința în România;
– are domiciliul/reședința pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanțare;
– deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale UAT-ului solicitant de finanțare;
– nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform
prevederilor legale în vigoare;
– nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul
Rabla Clasic sau prin Programul Rabla Plus, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
– nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre
judecătorească definitivă.
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiții:
– este înregistrat în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
– la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
– are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
– conține componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor
autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 4 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului.
În perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00 sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanțare, solicitanții vor depune cererile de finanțare, împreună cu documentația aferentă, în aplicația informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Este foarte important ca persoana fizică care dorește să se înscrie în
program:
– să verifice dacă UAT-ul pe rază căruia își are domiciliul participă în cadrul acestui program;
– să caseze și să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localității pe raza căreia își are domiciliul participă în program.
În această etapă a programului Municipiul Iași va susține casarea a 1.000 de autovehicule.
În cadrul unei sesiuni de înscriere, unui solicitant i se poate aproba o singură cerere de finanţare, prima transmisă la AFM care este selectată pentru finanţare.
IMPORTANT!!!
Cetățenii care îndeplinesc condițiile de eligibilitate și doresc să participe la program sunt rugați să transmită o cerere de înregistrare cu date de contact, în vederea luării în evidență, la Primăria Municipiului Iași, la Centrul de Informații pentru Cetățeni sau prin e-mail la adresele [email protected] și/sau [email protected] până la data de 22 septembrie 2022!