Şoferii şi-au făcut indicatoare speciale
„Recent au fost puse, cred că de anul trecut e tot aşa. Eu, care-s din zonă, ştiu şi încetinesc, dar care nu… E cam grav, că loveşti destul de tare”, spune un şofer. „E ca la Moldova. Tot aşa. Cum s-o dus nemţii, au bombardat, aşa au rămas gropile”, oftează un altul.Dacă cei care intră în oraş sunt avertizaţi de indicatoarele improvizate, şoferii care vin din sens opus riscă să ajungă cu maşina în service din cauza denivelării formate la îmbinarea dintre asfaltul vechi şi cel nou. „Priviţi, bolfă! Evitaţi drumul, ori mergeţi încet”, avertizează un şofer păgubit.
Lucrările, oprite când mai erau doar 500 m de asfaltat
„În trei ani de zile, muncitorii au apucat să toarne paţial doar primul strat de asfalt, iar trecerea la asfaltul vechi se face fără niciun avertisment pentru cei care vin dinspre Dej. Şi ăsta e doar începutul pentru că mai apoi drumul continuă cu acest pod brăzdat de gropi acoperite cu apă”, spune Alex Prunean, reporter Observator.
Firma de construcţii angajată de primărie ca să realibiteze drumul încă din 2020 a oprit lucrările când mai avea doar 500 de metri de drum de asfaltat. Abia la un an de zile distanţă, după ce şoferii au luat singuri iniţiativa de a semnala pericolul, edilul şi-a dat seama că e nevoie urgentă de reparaţii în zonă.
„Se vor continua, atunci când se poate, lucrările. Am vorbit cu ei (n.r. cu muncitorii) în urmă cu câteva zile şi au zis că o să intervină”, a declarat Costan Morar, primar Dej.
9 milioane de euro pentru reabilitarea şoselei
Reabilitatea şoselei face parte dintr-un proiect european în valoare de 9 milioane de euro. Tot în cadrul acestuia, muncitorii au amenajat un sens giratoriu strâmb şi cu marcaje haotice la începutul anului, care a devenit viral pe internet.