Podul care va scurta drumul ieșenilor spre mare începe să prindă contur: care este stadiul lucrărilor?

0
179

Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte din țară care sunt în desfășurare este fără îndoială podul de la Brăila: o investiție de 2 miliarde lei. Podul, care începe să prindă contur, va fi unul dintre cele mai mari din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale (1.120 metri).Pe Youtube au fost publicate zilele trecute noi imagini din dronă care arată progresul lucrărilor: acum, se lucrează la hidroizolație, urmează asfaltul și, în final, realizarea conexiunilor cu rețeaua de drumuri.Podul suspendat, va avea o lun­gime totală de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 metri și 364,65 metri.

Ga­baritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri.Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acos­tamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţio­nale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare.Contractul de lucrări a fost adjudecat la finalul anului 2017 de consorțiul iAstaldi SPA – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. Lucrarea are loc la actualul punct de trecere cu bacul de la Smâr­dan.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments