„Modernizarea” de la Auchan: „Casierele trebuie sa stea doar in picioare 9 ore si sa ii ghideze pe clienti. Daca ai un cos de 700 de lei, te-a batut Domnul”

0
140

Continua sa faca valuri furtuna de pe retelele de socializare in legatura cu situatia casierelor care lucreaza in supermarketul Auchan. Mai multi romani povestesc ca angajatii Auchan sunt acum nevoiti sa stea 9 ore in picioare pentru a le explica clientilor cum sa isi scaneze singuri produsele.

Marian Godina, a carui postare a starnit intreaga furtuna, a publicat mai multe mesaje pe care le-a primit in legatura cu situatia casierelor.

„Inainte doar scana si incasa banii de la client, acum trebuie sa stea doar in picioare 9 ore si sa-i ghideze pe clienti cum sa-si scaneze cosul de cumparaturi”, a relatat un roman despre mama lui, care lucreaza la Auchan.

Iata si un alt mesaj, postat pe pagina lui Godina de o clienta Auchan.

„Duminica am fost intr-unul din magazinele Auchan din tara (prefer sa nu dau numele complet pt a nu crea probleme persoanelor implicate). Mare mi-a fost mirarea sa vad vreo 4-5 casierite care stateau permanent la casele self checkout cele noi. M-am uitat si la casele self checkout care erau mai vechi: 2 casiere.

Ad

Toate doamnele aveau in comun un singur lucru: faptul ca stateau in picioare. M-am uitat sa vad daca le-au schimbat si scaunele cu unele mai mici, adaptate ‘noului decor’ insa nu, nu am vazut niciun scaun. Nu m-am putut abtine si am intrebat ce se intampla.

Se pare ca in urma reactiilor negative din mediul online, conducerea a stabilit ca ele sa revina (cel putin la momentul respectiv, nu mi s-a zis si pe ce perioada) la casele de marcat. Si da, fara a avea un scaun la dispozitie. Acele doamne au stat pe toata perioada programului de lucru in picioare”, a relatat romanca.

Lantul Auchan a transmis un comunicat de presa in care vine cu explicatii dupa ce clientii s-au trezit ca sunt nevoiti invete sa utilizeze singuri casele de marcat. Marian Godina a avut o postare acida in acest sens care a devenit virala pe retelele de socializare.

„Noua solutie de case propune o abordare flexibila, fiind formata din case self service potrivite atat pentru un numar redus de produse, cat si pentru cumparaturi mai voluminoase, fiind destinata pentru a evita formarea de cozi si pentru a reduce timpul de astepare la case. In functie de dimensiunea magazinului, intre 16-50 de case rapide self check-out functioneaza permanent in fiecare unitate.

Casele rapide self check-out sunt intuitive si usor de utilizat, iar intregul proces de scanare a cumparaturilor poate fi realizat in mod individual de catre client sau cu ajutorul consilierilor de case, acestia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar.

(…) In prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate MyAuchan) din Bucuresti, Cluj, Constanta, Brasov, Iasi si Timisoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmand ca pana in 2025 acesta sa fie disponibil in toate unitatile retelei”, a anuntat Auchan.

Auchan a precizat si ce se intampla cu casierii.

„Unul dintre cele mai importante aspecte in procesul de schimbare a parcursului de case il reprezinta transformarea si evolutia meseriei de casier, spre o profesie mult mai atractiva si dinamica. Astfel, compania investeste in ample procese de formari pentru personalul din acest departament, in urma carora acestia vor dezvolta competentele de comunicare si relationare necesare pentru a acorda consultanta si suport clientilor.

‘Pentru colegii casieri, ceea ce se schimba este modul in care relationeaza cu clientul. De la o meserie tehnica, evoluam catre o meserie care se bazeaza pe comunicare. Practic, trecem de la o abordare tranzactionala la una relationala, pentru ca meseria colegilor nostri din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare si acompaniere a clientilor’, a declarat Ioana Tosa, Director Regional Nord”, se mai arata in comunicat.

Popularul politist Godina a avut o postare acida in care subliniaza ca „dam afara casierii si ii punem pe clienti sa fie casieri pentru noi, gratis”.

„Auchan nu a fost niciodata unul dintre magazinele mele preferate, intotdeauna l-am perceput rece si neprimitor, dar cu toate astea faceam uneori cumparaturi si de acolo.

Ultima data cand am mers, am observat ca nu mai exista case. Aveam ditamai cosul plin ochi cu tot felul de produse pe care am realizat ca va trebui sa le scanez. Aveam optiunea sa abandonez cosul asa plin cum era si sa imi vad de treaba, dar nu am facut-o gandindu-ma ca un om va trenui sa aseze la loc toate produsele alea adunate de prin tot magazinul.

M-am apucat sa le scanez singur, stangaci, pentru ca eu nu sunt casier, dar Auchan a tinut sa ma transforme in unul. Nu stiu ce s-a intamplat cu acele doamne care lucrau la case, nu stiu daca au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie.

Economie care, cel mai probabil, se traduce in profit, cel putin eu asa o vad.

Adica dam afara casierii si ii punem pe clienti sa fie casieri pentru noi, gratis. Macar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca inainte.

Asadar, eu nu vreau sa fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine.

Aaa, ca se intampla sa intru in ditamai magazinul doar pentru cateva produse, imi si conveneaau casele alea unde imi scanam singur o apa si un bax de scutece, dar cand aveam un ditamai cosul plin preferam sa stau la o casa clasica.

Acum vor spune unii ca asta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider ca nu e asa, ci doar s-a schimbat omul care scaneaza produsele, adica din casierita care avea un salariu sa faca asta, a devenit casier clientul, fara sa fie recompensat nici macar cu o reducere.

Daca intram in magazin, umpleam cosul, ieseam linistit si primeam un mesaj ca mi-a fost debitat contul cu contravaloarea produselor din cos, fara sa trec pe la vreo casa, as fi numit asta progres.

Dar solutia mea e simpla, nu ma mai duc la Auchan, la fel cum celor care le place asta pot merge in continuare, ca doar e evolutia tehnologiei si ‘cost saving’.

Astept acum sa apara restaurantele in care mergi in spate sa-ti faci o omleta, iar la final te duci cu farfuria sa o speli”, a scris Godina.

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentProf. univ. dr. Diana Cimpoeşu, în expoziția de fotografii dedicată femeilor merituoase din România
Articolul următorDecizia instanței cu privire la poprirea conturilor Revolut. Care este noutatea Stiri Economice
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments