Un Ford T din anul 1914 a fost adus la RAR Iasi pentru omologare. Se estimează că în toată lumea ar mai putea fi aproximativ 200-250 de astfel de autovehicule produse în anul 1914. Masina este echipata cu un motor de de 2.900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km/h, roți cu spițe din lemn, scânteie provenită de la magnetou.
„Daca vă întrebați cum ar fi să conduceți această mașină, trebuie sa știți că este necesar un instructaj temeinic înainte: pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul inapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului. Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant”, au transmis reprezentantii RAR.
Ford Model T (cunoscut și ca Tin Lizzie sau Flivver) a fost un automobil produs de Henry Ford la Ford Motor Company între 1908 și 1927. Modelul T a fost acela care a revoluționat istoria automobilului, anul 1908 fiind cel în care automobilul a devenit accesibil publicului larg. Producția lui Model T a început la 27 septembrie, 1908, la fabrica Piquette în Detroit, Michigan.
Ford Motor Company a produs mai multe tipuri de automobile de la fondarea sa în 1903 și până la apariția lui Model T. S-a produs mai întâi Model A și s-au făcut încă 19 prototipuri (de la A la T). Unele s-au și produs, precum Ford Model S, care era o versiune îmbunătățită a modelului popular la acea dată, Model N.
Următorul model produs după Model T a fost Ford Model A și nu Model U cum ar fi fost de așteptat. Compania a anunțat public faptul că, deoarece noua mașină este mult performantă față de seria veche, Henry Ford a dorit să înceapă din nou cu litera A.
A profitat de această situație un competitor, Chrysler Corporation, care a numit prima mașină Plymouth (1928), Model U. Ford Model T a fost numit automobilul care a influențat lumea.
Modelul T a fost dotat cu un motor pe față. Motorul avea 2.9 litri și 4 cilindri. Asezarea cilindrilor în același bloc a fost una revoluționară, ea s-a păstrat și astazi.
Motorul producea 20 de cai-putere și o viteză maximă de 64–72 km/h. Consumul de 11.1 – 18.7 litri la 100 km era unul remarcabil. Motorul funcționa cu gazolină sau etanol. Modelul T a fost un model cu transmisie pe spate cu cutie cu trei viteze din care una este pentru mers înapoi.