Sute de camioane ale firmelor lui Umbrărescu circulă la foc continuu prin oraşele adiacente viitoarei autostrăzi din Moldova. „Sunt ca furnicile“

0
175

De la Buzău către Bacău şi chiar mai departe, maşinile inscripţionate UMB nu mai contenesc să care materiale, formând ade­sea adevărate coloane. De pe DN2 – E85, un drum supranumit „al morţii“ din cauza numeroaselor accidente care au loc acolo zi de zi, se vede, ba pe stânga, ba pe dreapta, în funcţie de cum coteşte drumul, munca asiduă a mii de muncitori, la unison cu camioanele şi echipamentele din dotare.

Sute de camioane portocalii brăzdează non-stop liniştea micilor oraşe de provincie care au devenit de anul trecut zonă de tran­zit pentru cel mai amplu şi dorit proiect de infrastructură al momentului în România – autostrada Moldovei.„Non-stop se lucrează, sunt ca furnicile, şi ziua, şi noaptea, tot timpul e activitate pe şantier“, spune un şofer care parcurge frecvent drumul naţional care leagă Bacăul de Focşani.

Nucleul tuturor operaţiunilor se află în judeţul Vrancea, la trei kilometri de Adjud, unul dintre oraşele tranzitate continuu de maşinile firmelor de construcţii. De la atâtea transporturi, localnicii se gândesc că, după ce autostrada va fi gata, s-ar putea să fie nevoie de reparaţii la E85, întrucât gabaritul camioanelor îşi face simţite efectele asupra drumurilor din localitate.

Dorinel Umbrărescu rămâne extrem de discret referitor la activitatea lui de business. Renumele lui în zona Moldovei pare însă nepătat, toate vocile având doar laude pentru proiectele pe care le-a făcut până acum, atât în ceea ce priveşte calitatea lor, cât şi în ceea ce priveşte rapiditatea predării.

De la Buzău la Paşcani, nimeni nu îi stă în cale lui Dorinel Umbrărescu în construcţia autostrăzii Moldovei (A7), firmele sale – Spedition UMB, Sa & Pe Construct şi Tehnostrade – câştigând contractele aferente tuturor loturilor dintre aceste localităţi.

Conexiunea dintre Bucureşti şi Iaşi pe autostrada A7 Ploieşti – Paşcani va permite dezvoltarea accelerată a Moldovei, spune toată lumea la unison, în condiţiile în care în acest moment singura poartă de acces este Drumul Naţional 2, cel mai periculos din ţară din cauza formatului de o bandă pe sens plus acostament lăţit. Deoarece finanţarea este făcută prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), proiectul trebuie să fie gata până în 2026, altfel banii alocaţi nu vor mai fi decontaţi, ci vor fi plătiţi de la bugetul de stat. PNRR are prevăzute 7,6 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură, iar din această sumă, 4,7 miliarde de euro ar trebui să meargă pentru autostrada din zona Moldovei.

Cele trei companii ale lui Dorinel Umbrărescu au deja experienţă în domeniul infrastructurii, Dorinel Umbrărescu fiind, de altfel, cel mai mare constructor de pe piaţa locală cu firma Spedition UMB, care a realizat afaceri de 1,3 miliarde de lei în 2021.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments