Dansatorul spaniol Jesús Carmona, cunoscut drept „Afenómeno” la nivel internațional, spectacol cu sala în picioare, la Iași: „Prin dans, am ajuns să înțeleg tipul de societate în care trăim”

0
58

Romanian Creative Week (RCW) aadus la Iași un spectacol care s-a jucat pe marile scene ale lumiiși care a impresionatpubliculîn mod constant prinmișcăriledansatorilor, darșiprinmesajulprofund pe care îlpune sub lumina reflectoarelor. Spectacolul El Salto, regizat de Jesús Carmona, descris de The New York Times drept„A fenómeno of the Flamenco World” (Un fenomen al Lumii Flamenco), șideFerran Carvajalesteîncercareaartistică de a înțelegemasculinitateaînsecolul XXI. Publiculcare a participatmarțiseară, 23 mai 2023, la TeatrulNațional„VasileAlecsandri” din Iași,aaplaudat minute înșir, înpicioare, nu doar la finalulspectacolului, ci șiîntimpullui.

 

Specializat în Dans Spaniol și Flamenco, Jesús Carmonași-a pus la punct pregătirea artistică cu cei mai importanți interpreți și creatori ai scenei contemporane din lume. A făcut parte din trupe de dans foarte cunoscute în Spania și în întreaga lume, precum El Güito, NuevoBalletEspañol sau Antonio Canales. În 2006, s-a alăturat distribuției Baletului Național al Spaniei, unde a ajuns să fie Prim Dansator, și a participat ca artist invitat, în anii următori, la spectacolele organizate acolo.Preocuparea sa de creator și interpret l-a determinat să-și părăsească funcția în cadrul Baletului Național al Spaniei, pentru a-și urma propria viziune, dând astfel naștere trupei de dans JesúsCarmona.

 

El Saltos-a născut din faptul personal care m-a făcut să pun la îndoială relația cu masculinitatea în secolul XXI, atât din partea bărbaților, cât și a femeilor. Prin dans,în căutarea răspunsurilor, am ajuns să înțeleg tipul de societate în care trăim și mi-am dat seama că mai sunt multe de făcut pentru a o îmbunătăți.Unele atitudini, cele mai simple și cotidiene, sunt cele care trebuie schimbate.Am vrut să aduc această creștere personală pe scenă, cu gândul că arta deschide sufletul către un loc de înțelegere și cu speranța de a mișca sau de a deschide ochii celui mai reticent spectator asupra subiectului sugerat de spectacol”, a declarat, la Iași, JesúsCarmona.

 

La finalul spectacolului,JesúsCarmona a transmis publicului bucuria de a fi dansat în cadrul festivaluluiHazarDance, parte a Romanian Creative Week, și a spus că a simțit căldura și susținerea lui pe parcursul întregului spectacol: „Primul lucru pe care mi-l doresc este ca publicul să se fi  bucurat de spectacol. Dacă spectatorii au putut și reflecta asupra masculinității și asupra percepției generale privind această temă, atunci asta ar fi grozav. Dar fiecare persoană percepe spectacolul într-un mod diferit și asta esteminunat”.

Spectacolele din cadrul HazarDance continuă și în zilele următoare.

La Uzina cu Teatru, publicul va putea vedea spectacolul Hamlet, ce transpune prin mișcare problematicile textului lui William Shakespeare într-un scenariu adaptat după textul acestuia. Evenimentul este programat pentru data de 24 mai, ora 17.30  și este o producție a Universității Naționale de Arte George Enescu Iași.

Tot pe 24 mai, la Teatrul Luceafărul, este programatspectacolul[email protected], o abordare originală a tragediei clasice shakespeariene, concepută de coregraful Fren-Ak, o co-producție a M Studio&CompaniaFren-Ak. Evenimentul începe la ora 20.00 și va pune publicului întrebări despre condiția umană, privită din perspectivă tragică.

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentPeisaj din piața locuințelor, în primul trimestru al anului. Raport: Scădere importantă, de 23%, a imobilelor vândute la nivel național/ Vânzarile sunt pe minus pe toate intervalele de preț/ Unele proiecte vor fi livrate cu întârzieri
Articolul următorScrisoare deschisa, Mihai Chirica:„Au fost doi ani în care clubul a evoluat în liga secundă, doi ani în care am pus cu toții umărul la reconstruirea atât a echipei de fotbal, cât și a încrederii ieșenilor în sportul de calitate, arătând că la Iași se poate face performanță cu adevărat”
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments