Cel mai nou actor de pe scena locală de lifestyle şi lux, un magazin de design interior care pariază pe un lux intim, discret. „Avem piese unice, sunt clienţi care au găsit la noi creaţii Hermès pe care nu le aveau nici în Paris“

0
50

„Pandemia a adus cu sine şi unele oportunităţi de business.“ Aşa începe povestea lui Andrei, care deşi are doar 31 de ani, este deja de mai bine de un deceniu implicat în antreprenoriat.

O oportunitate a fost chiar cea care a dus la apariţia Magmatik.

„În martie 2020, proprietarul magazinului care a funcţionat anterior în acest spaţiu m-a sunat. Ne ştiam deja din piaţă, ne mai văzusem o dată în 2018, tot în acelaşi scop, să preluăm afacerea, dar atunci nu am căzut la un acord.“ În 2020 au reluat discuţiile. La momentul acela, erau mai mulţi potenţiali cumpărători, dar foştilor proprietari le-a plăcut de cei doi fraţi.

„Le-a plăcut că eram reprezentanţii unei generaţii mai tinere. Noi, efectiv, nu am preluat o afacere, am preluat contractele cu brandurile şi stocurile deja existente.“

În spaţiul în care astăzi se află Magmatik a funcţionat timp de 22 de ani magazinul My House. La momentul martie 2020, afacerea nu era într-o stare foarte bună, acţionarii nu mai investeau, povesteşte Andrei.

„Când am venit noi, am preluat toate contractele cu brandurile, am preluat contractul de chirie cu proprietarul spaţiului şi am preluat stocurile.“

Iniţial, au preluat toate brandurile pentru că erau presaţi de timp, era mai 2020 şi deja autorităţile anunţaseră că vor da drumul comerţului, mai exact că magazinele neesenţiale se vor redeschide după lockdown.

„Totuşi, noi nu puteam redeschide în starea în care se afla magazinul atunci, aşa că am făcut o primă remodelare în primăvara lui 2020. A urmat însă o a doua, astfel că Magmatik a fost inaugurat în forma actuală recent“, completează Maria. Ea are 29 de ani şi, la rândul său, nu e la prima încercare în antreprenoriat. E o trăsătură de familie, şi părinţii lor fiind tot antreprenori.

„Eu şi Maria avem fiecare alte aptitudini, eu sunt mai degrabă orientat spre dezvoltare şi identificarea de oportunităţi, pe când ea îşi concentrează atenţia pe financiar, operaţional şi implementare. Ea e mai aşezată, eu sunt mai dispus să îmi asum riscuri.“ Andrei şi Maria se ajutau şi anterior în celelalte businessuri în care sunt implicaţi, dar aceasta e prima afacere în care sunt 100% doar ei doi.

„Înainte de a intra în acest business am discutat însă o serie de reguli pentru a ne păstra relaţia personală. Totodată, periodic, ne verificăm şi relaţia profesională“, explică Maria. Niciunul dintre ei nu are studii de design şi nici nu avea cunoştinţe aprofundate despre acest domeniu, al designului interior, dar s-au îndrăgostit de istoria pe care o are industria de profil. Porţelanul şi argintăria au o istorie de peste 200 de ani, pe când moda a început să se dezvolte în 1930.

„Cu cât am descoperit mai multe despre designul interior, cu atât am ajuns să înţelegem luxul dintr-o altă perspectivă.“ Familia Calagiu – cele două generaţii, părinţi şi copii – are legături mai vechi cu industria de lux, în 2015 preluând franciza Gucci în România. Maria a fost implicată operaţional în acest business. Mai mult, cei doi fraţi sunt acţionari şi în franciza de modă Sacoor Brothers, pe care o deţin din 2019 şi sub care operează un magazin în Băneasa Shopping City.

„Pe viitor, nu ne mai dorim alte francize, deşi este un model de business din care înveţi multe, nivelul de creativitate şi de libertate e limitat.“ Despre Sacoor, care e o franciză, ei spun că e deja un business stabil, care funcţionează independent.

Andrei e partener şi într-un business de import şi distribuţie de băuturi către retail şi HoReCa, o afacere cumpărată anterior, tot în 2019, care a reuşit să fie repusă în aceşti patru ani pe un trend ascendent.

„Eu am fost implicat în business şi alături de alţi oameni, însă am avut de fiecare dată aceleaşi competenţe cu ei, aşa că a fost o relaţie mai dificilă. Complemen­taritatea pe care o am cu Maria ne ajută, s-a dovedit o decizie inspirată să fim şi parteneri de business.“

Uitându-se în urmă, Andrei spune că la Magmatik au avut şi o doză de noroc pentru că piaţa de design interior a început să funcţioneze în pandemie. „Dar când am luat decizia de a merge pe acest drum nu aveam de unde şti.“

Amândoi se declară investitori pe termen lung, aşa că tot ce au câştigat în acest business au reinvestit, şi chiar mai mult. De la început, din 2020, şi până astăzi, au investit 350.000 de euro, însă fără stocuri. Doar în stocuri, investiţia este de circa două ori mai mare.

„Astăzi avem în stoc 1.700 de SKU-uri de la zece branduri, dar noi aducem şi produse pe comandă. Mai mult, la cererea noastră, brandurile realizează şi creaţii made to measure.“ O direcţie de dezvoltare pentru business este cea a proiectelor de decoraţiuni. „Lucrăm cu o serie de arhitecţi. Totodată însă, avem clienţi care ne ştiu bine şi care ne invită la ei acasă pentru a-i consilia pe zona de deco. Aceasta este o linie de business pe care vrem să o dezvoltăm.“

Unele dintre brandurile preluate iniţial au rămas în portofoliul Magmatik până astăzi, însă au fost aduse şi unele nume noi.

„Noi ne-am conectat foarte bine cu brandurile, mai ales că înainte de preluare am decis să discutăm cu fiecare în parte.“

Brandurile fanion sunt Lalique, Rosenthal şi Christofle. Cele mai noi nume din portofoliu, care s-au alăturat businessului în 2023, sunt Raynaud şi Ercuis. Acesta din urmă este un brand fondat de un călugăr care iniţial a produs argintărie pentru lăcaşe de cult în satul Ercuis de la nord de Paris. De aici provine şi numele brandului. Apoi, treptat, el a început să realizeze obiecte pe rotund şi tacâmuri. Astăzi, compania nu mai realizează obiecte bisericeşti.

„Fiecare dintre brandurile noastre are poveste şi heritage (moştenire – trad.), de altfel, în funcţie de asta le şi alegem. Avem piese unice în magazin, sunt clienţi care au găsit la noi creaţii Hermès pe care nu le aveau nici în Paris.“

Magazinul Magmatik măsoară 300 mp şi este gândit ca un showroom. Portofoliul cuprinde şi piese foarte scumpe, dar există şi produse al căror preţ porneşte de la 100 de lei. Este cazul unui îngeraş de colecţie, de la Rosenthal, pro­ducător care anual scoate o nouă interpretare a acestei figurine.

„Vrem să ne adresăm unei pieţe mai largi. Deşi există o componentă aspiraţională în businessul nostru, dorim să democratizăm accesul în industria aceasta. Când am intrat în domeniu, am contactat clienţii anteriori, dar apoi ne-am extins baza.“

Sunt şi oameni care intră direct din stradă pentru că văd în vitrină ceva ce le atrage atenţia, spune Maria Calagiu. „Deşi înţelegem că generaţiile cu experienţă apreciază mai degrabă astfel de piese, credem că ele ar putea îmbogăţi şi vieţile celor mai tineri, cum suntem şi noi“, completează Andrei.

Când afli povestea acestor branduri, îţi schimbi percepţia asupra a ce înseamnă domeniul. Există piese – precum vaza Bacchantes – care dăinuie mai mult decât anumite businessuri, spun cei doi.

„Şi dacă nu ştii povestea acestor branduri, se simte artizanatul (crafmanship-ul). Fiecare piesă are nevoie de sute de ore de lucru manual, iar dacă există o singură greşeală în proces, ea nu poate fi reparată. Întreg procesul trebuie reluat.“

Fidelizarea clienţilor e cheia businessului Magmatik. În ceea ce priveşte dezvoltarea, cei doi fraţi mizează pe extinderea portfoliului de branduri. La finalul anului, ei vor aduce un alt nume foarte important, St. Louis.

„Pe viitor, ne dorim să ne dezvoltăm şi dincolo de zona de casă, în zona de cadouri, vrem să acoperim întreg spectrul de lifestyle. Mai mult, Magmatik este un concept ce poate fi replicat, ţine de noi încotro ne vom îndrepta.“

Totuşi, nu vorbim de un brand foarte scalabil. În anii ce vor urma am putea să vedem un al doilea magazin Magmatik.

„Avem clienţi în provincie care cumpără de la noi doar că online, însă când ajung în Bucureşti ne vizitează şi la magazin. Noi suntem un spaţiu-destinaţie, aşa că nu e musai să mergem doar stradal.“

Când au decis să dezvolte acest business, Andrei şi Maria au hotărât să schimbe şi numele magazinului în Magmatik. Numele a fost inspirat de magmă, un element de profunzime, dar care de la interior influenţează ce se întâmplă la suprafaţă. Magma este nucleul pământului, ea este, de altfel, materia primă pentru cristaluri şi porţelanuri, adaugă Maria.

„Cu acest business, ne-am dat seama că nu ne mai dorim francize, magazine monobrand şi fast-fashion. Vrem să ne aşezăm pe valori care au alte straturi.“

Tocmai de aceea, în Magmatik produsele sunt însoţite de explicaţii şi poveşti.

„Am vrut să aducem în faţă povestea pieselor. Am mizat pe zona asta de educaţie, de muzeu, pentru că nu ne dorim să venim doar cu o experienţă pur tranzacţională. Un brand propriu e mai uşor de controlat şi dezvoltat.“

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments