S-au analizat datele de trafic pe intervale orare și din fiecare zi, pe parcursul a 3 luni consecutive, date puse la dispoziție de CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică), ocazie cu care s-a observat că, în cele mai aglomerate zile, orașul este traversat de 1300 de vehicule pe sensul de mers. S-a efectuat un audit de trafic, observând comportamentul pietonilor și al șoferilor în oraș, fix în zonele care generează ambuteiajele și s-a concluzionat că un cumul de factori generează aceste probleme, unii factori survenind în urma efectelor precedenților factori.
Propunerea de semaforizare a venit și a fost susținută inclusiv de Poliția Rutieră. S-au analizat sute de mii de soluții, luând în calcul inclusiv accelerația cu care se pleacă de pe loc și anume de 0.6m/s la patrat, o cifră mai mică de 3 ori față de realitatea practică, fix ca să se analizeze cazurile cele mai nefavorabile.
Un punct critic e reprezentat de virajul stânga spre Erbiceni, lucru ce va bloca sensul de deplasare spre Iași, nefiind suficient loc pentru ocolire. În acest moment se lucrează pentru a asigura o lărgire care să nu mai blocheze sensul de deplasare, permițând unui număr de 3-5 mașini să staționeze pentru virajul la stânga.
În vederea validării modelului matematic de semaforizare și decongestionare, s-a decis împreună cu DRDP Iași să se realizeze un test folosind semafoare mobile, de șantier. Acestea sunt semafoare montate pe un cărucior, alimentate cu baterii și asigură posibilitatea testării soluției fără a interveni asupra străzii și fără să se monteze stâlpi ori să se efectueze alte lucrări. Semafoarele se vor amplasa rapid în dimineața testului și se vor lua seara, după finalizarea acestuia, operațiune asigurată de DRDP Iași. Lucrările efectuate în prezent nu au legătură cu testarea în vederea semaforizării, așa cum în mod fals s-a promovat în mediul online, fix din motivul mai sus amintit și anume că semafoarele ce se vor folosi, nu necesită montaj special, stâlpi etc., ele fiind mobile, în cărucioare speciale și vor fi comandate automat printr-un modul de comandă realizat special și de la zero, în ultima lună, pentru acest tip de semafor alimentat pe baterii.
Testele vor începe miercuri, 12 iulie la orele 07:30 și vor dura până la ora 20:00, timp în care se vor utiliza semafoarele temporare, sincronizate între ele și care vor asigura undă verde duală (pe ambele sensuri de mers), permitând unui număr de 1700 de vehicule să tranziteze orașul în coloane de maxim 1km lungime, fără altă oprire. Testele vor continua apoi vineri, 14 iulie, duminică 16 iulie și luni 17 iulie.
Practic, la volumele de trafic existente acum, coloanele care se formează în prezent nu ar trebui să mai existe la lungimi de 5-7km iar o coloană de 5km ar trebui să fie traversată în maxim 20 minute, în cel mai nefavorabil scenariu. La fluxul actual, coloane de asemenea lungime nu ar trebui să se mai formeze decât atunci când se așteaptă trecerea trenului însă în maximum 20 minute acestea vor fi traversate și coloanele eliminate.
După efectuarea testării, dacă rezultatele scontate sunt îmbucurătoare, doar atunci se va lua decizia montării definitive a semafoarelor și efectuarea lucrărilor aferente. În acest moment nu se execută astfel de lucrări, așa cum în mod fals s-a propagat în mediul online. Dacă în zona Podu Iloaiei acum se execută lucrări la drum, acestea nu au legatură cu testul privind semaforizarea și rugăm cetățenii să nu mai propage informații false pentru ca nu ajută pe nimeni și nu îmbunătățesc situația actuală, nu elimină coloanele din Podu Iloaiei și nici nu oferă o perspectivă până când vor exista autostrada A8 și centura ocolitoare, ambele proiecte necesitând minim încă 3-4 ani, din acest moment, pentru a fi realizate, fiind investiții care nu se pot face peste noapte.
De asemenea, este important să căutăm soluții, să le testăm dacă suntem neîncrezători că
pot produce rezultatele scontate și apoi să le implementăm. Dacă nu facem nimic, situația
actuală doar se va înrăutății și acest lucru nu ajută pe nimeni care traversează orașul sau
locuiește în acesta!
Abonează-te
Conectează-te la 7est aici
Nu esti autentificat pe 7est sau facebook, nu poti comenta !
0 Comments
cele mai vechi